Článek
Hrozivý drak a tajemný Regent byli poraženi našimi hrdiny, odpočinek je ale nečeká. Hned co vylezou z kobek Karaku, zjistí, že na povrchu se začalo objevovat mnohem horší zlo. Temný generál je mocný, porazit ho i s jeho armádou bude vyžadovat více úsilí.
Temný generál je novým hlavním nepřítelem
Cílem hry je posbírat co nejvíce bodů za kameny duší, ty získáváte poražením nepřátel a samotného Generála, čímž hra končí. Hráči se střídají v tazích a mají k dispozici provést dvě akce, před každou akcí se hrdina může pohnout o jedno pole a tím i objevit (přidat) nové pole. Na objevené krajině se ihned objeví nepřítel, s kterým je třeba bojovat, to je jedna z akcí.
Nepřátel je několik a každý přinese odměnu
Mezi další patří těžba surovin, díky kterým můžete stavět a nabírat nové armády. Podstatnou akcí je i léčení, které probíhá na startovním dílku.
Dílky krajiny, z kterých těžíte suroviny
Na začátku potřebuje hrdina postavit své město, které dál rozvíjí a může tak verbovat jednotky lučištníků, rytířů a čarodějů.
Postavy nebojácných hrdinů
Lze postavit portál, nebo zvýšit počet akcí na tři. Při boji s nepřáteli se využívají kostky, každý hrdina má svou základní a k ní přidává kostky svého vojska a dalších výhod, jejich počet je ovlivněn úrovní jeho slávy.
Deska hráče s vybavením a možnostmi ve městě
Na hodu kostkami je důležitý počet padlých mečů, ten musí dorovnat, nebo převýšit sílu protivníka. Po jeho porážce získáváte různé předměty, amulety a kouzla, kterými zvyšujete sílu svého hodu. Místo odměn někdy narazíte na kameny duší, z kterých máte vítězné body.
Hromada kostek a surovin s žetony
Oproti prvnímu Karaku máte zde více možností a několik drobností, na které třeba myslet a vylepšovat. Opět musíte svého hrdinu vyzbrojit, abyste měli šanci proti Generálovi, tentokrát nestačí jen pár mečů, ale i početné vojsko, které během bitvy lehce prořídne.
Hrdinové mají své vlastní speciální schopnosti
Každý hrdina má své výjimečné schopnosti, někdy i pomocníky, s kterými nabídne různé strategie. Dřevěné suroviny vypadají dobře, ale mohly být větších rozměrů, stejně tak ikony na polích a vytáhnout kostky z insertu, to chce drobné prsty. Karak 2 je pro rodiny, které už mají více her za sebou, není nutné znát první díl, i když v některých pravidlech to bude výhodou pro pochopení. Zde se otevírá nový příběh, nic vám tak nebrání zažít jedno velké výpravné dobrodružství u vašeho stolu.
Herní pole se postupně rozroste
Volné pokračování rodinné hry určené pro 2 až 5 hráčů s doporučeným věkem 10+ a herní dobou okolo 1 hodiny. Vychází u vydavatelství Albi, které mi hru zároveň poskytlo.