Článek
Zákazníci se dnes kupují pomocí PPC reklamy, reklamy na Facebooku a pomocí SEO - optimalizace webu pro vyhledávače.
V některých případech je lepší PPC reklama, jindy SEO a někdy je potřeba obojí.
PPC reklama okamžitě zobrazí inzerci ve vyhledávačích na vhodná klíčová slova, která se zobrazuje lidem, kteří je ve vyhledávači hledají.
SEO optimalizace se dá rozdělit na čtyři základní části:
- úprava webu
- doplnění textů do webu
- budování zpětných odkazů pro zvýšení pozice ve vyhledávačích
- udržení na pozicích
1. úprava webu obsahuje:
a) analýzu webu
b) analýzu klíčových slov
c) analýzu konkurenčních webů
d) doplnění vhodných SEO textů - metatagů do stránek
Neodstranění chybných prvků na webu, případně cílení naslepo na nějaká klíčová slova bez analýzy jejich hledanosti, má za následek sníženou účinnost budování zpětných odkazů.
V podstatě to jsou vyhozené peníze.
2. doplnění textů do webu
a) pravidelné rozšiřování textů webu, aby obsahovaly další hledaná klíčová slova
b) v textech se odkazuje na konkrétní stránky Vašeho webu
c) texty do blogu - pravidelně publikování, linkování obsahu
Vyhledávače milují nové texty a návštěvníci se v nich mohou dozvědět další zajímavé informace. Tak proč toho nevyužít?
3. budování zpětných odkazů pro zvýšení pozice ve vyhledávačích
Zde velmi záleží na konkurenčnosti prostředí, ve kterém se Váš web pohybuje.
Budování zpětných odkazů je nejrychlejší pomocí PR SEO článků, které popisují obsah vaší služby nebo zboží a obsahují hypertextový odkaz do vašeho webu na místo, kde se daný produkt nebo služba nabízí.
Tyto články se potom publikují na tematicky vhodné weby. Vyhledávač načte odkazy v článku a posune váš web ve výsledcích hledání na vyšší pozici. Po dokončení všech prací a načtení zpětných odkazů vyhledávači se uvidí, kam se stránka ve vyhledávačích vyšplhala a podle toho se pokračuje dále.
Dostatečně dlouhým opakováním tohoto postupu je možné se dostat až na první stránku vyhledávačů seznam.cz a Google.
Pokud se stránka usadí na horních pozicích na požadovaná klíčová slova, stačí později pokračovat pouze udržováním na pozicích pomocí menšího množství PR SEO článků.
Pokud stránka nevystoupá na požadované pozice během 3-5 měsíců, je třeba pokračovat s dalšími PR SEO články.
4. udržení webu na již dosažených pozicích
Po vystoupání webu na požadované pozice bohužel někteří majitelé usnou na vavřínech a nejsou ochotní již dále nic investovat. Důsledky jsou fatální. Když totiž konkurence zjistí, že jste je předběhli, probudí se a začne pracovat na zvýšení pozic. To má za následek pád vašeho webu z již dosažených pozic a následně další nemalé výdaje na jejich opětovné dosažení.
Přitom stačí tak málo - pravidelně investovat drobnou částku měsíčně na udržování pozic.
a) nejlevnější SEO balíček pro udržování dosažených pozic ve vyhledávačích za 3.990 Kč pro málo konkurenční weby
nebo
b) SEO balíček pro udržování dosažených pozic ve vyhledávačích za 6.990 Kč vhodný pro více konkurenční weby
Shrnutí
Pro zajištění vzestupu ve vyhledávačích je tedy nutné:
1) udělat analýzu webu a klíčových slov
2) doplnit další texty do webu obsahující klíčová slova
3) vybudovat zpětné odkazy pomocí PR SEO článků pro vzestup webu ve vyhledávačích
4) po dosažení pozic pokračovat v budování zpětných odkazů dál volnějším tempem
V podstatě platí, že čím více do zpětných odkazů investujete, tím dříve a výše Váš web ve vyhledávačích vystoupá. Aby se web začal zobrazovat na horních pozicích hned, můžete aplikovat PPC reklamu - sklik a GoogleAdWords.
To Vám zajistí, že se odkaz na Váš web bude zobrazovat nahoře hned druhý den po spuštění reklamy. Získáte tak návštěvníky bez čekání na výsledek budování zpětných odkazů.
Po vystoupání na horní pozice vyhledávačů, pak můžete PPC reklamu omezit pouze na ta klíčová slova, na která se Vám ještě nedaří v přirozených výsledcích hledání být nahoře.