Hlavní obsah
Názory a úvahy

Hlas mladých musí být slyšet, říká mladý politik

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jan Rybář

Mladý politik Samuel Kocanda.

Samuel Kocanda je nejmladší člen Mladých občanských demokratů a spolupracovník poslance, který se věnuje politice již od útlého mládí.

Článek

Jak jste se dostal k politice?

Já jsem se o politiku začal zajímat již ve svých 11 letech, kdy se mi začaly nějakým způsobem formovat názory a začal jsem si mapovat, která z politických stran na české politické scéně je mi nejblíže. Nejprve jsem byl pouze podporovatel, ale když jsem zjistil, že existuje něco jako mládežnické organizace politických stran, tak jsem toho ihned využil a vstoupil jsem do Mladých občanských demokratů.

To je zajímavé, že někdo v takto nízkém věku se začne zajímat o politiku, jak na to reagovala Vaše rodina?

Máte pravdu, že je to poněkud netypické, ale já jsem byl vždycky tak trochu jiné dítě (směje se). Nicméně moje rodina to přijala veskrze pozitivně a od začátku mě v tom podporovala, za což jsem jim velmi vděčný.

To je skvělé, jakým politickým tématům se věnujete?

Mezi mé priority patří oblast spravedlnosti a školství, těmto tématům se věnuji také v rámci pracovní skupiny mladých občanských demokratů. Například jsem na podzim 2022 předložil návrh na zvýšení náhrad soudním přísedícím a tento návrh se dokonce projednával na společné schůzce s ministrem spravedlnosti Pavlem Blažkem.

To je zajímavé, jestli se nemýlím, tak jste působil také na stáži na Ministerstvu práce a sociálních věcí?

Ano, máte pravdu. na MPSV jsem působil na tiskovém oddělení od července 2022 do posledního prosince 2022.

Jaké to pro Vás bylo?

Bylo to nesmírně zajímavé, vyzkoušel jsem si něco, co jsem předtím nikdy nedělal, a jsem extrémně vděčný za to, že jsem měl tu možnost na MPSV působit.

Myslíte si, že mladí lidé mají šanci uspět v politice?

Já osobně si myslím, že ano. Když se podíváme, tak máme opravdu mladé a dobré politiky, jak na té regionální úrovni, tak i na té celostátní. Jako jeden příklad uvedu poslance Jirku Havránka, který se stal poslancem ve 27 letech. Myslím si, že hlas mladých lidí musí být slyšet, jak na té regionální úrovni, tak i na té celostátní a k tomu právě dopomáhají mládežnické organizace politických stran.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám