Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Air traffic control Bravo-Romeo-Quebec calling the balloon X-Ray-Yankee-Zulu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Janaš

Let horkovzdušným balónem je zážitek, který si můžete užít z různých důvodů.

Někteří lidé letí balónem pro romantiku, někteří pro dobrodružství, někteří pro krásu přírody a někteří pro historii. Horkovzdušný balón je první prostředek, kterým se člověk dokázal vznést do vzduchu.

Článek

Přemýšleli jste někdy, jaké by to bylo vznášet se v horkovzdušném balonu? Já jsem to udělal a mohu vám říct, že to byl zážitek, na který nikdy nezapomenu. Vše začalo SMS zprávou: „DNEŠNÍ LET JE POTVRZEN“ a já věděl, že mě čeká nevšední zážitek.

Byl jsem trochu nervózní, když jsem dorazil na místo startu – parkoviště u OC Královo Pole. Ale když jsem uviděl ten nádherný barevný balón, jak se pomalu naplňuje vzduchem, moje nervozita se rychle změnila v nadšení. Balón byl právě rozbalený a na místě už byl i zbrusu nový koš s pohodlnými dvířky na nastupování, který přivezli na Jeepu.

Foto: Petr Janaš

Už sama příprava na balónový let je skvělou zábavou.

Na počáteční nervozitu jsem rychle zapomněl, když jsme se začali vznášet do výšin. Obloha nad námi byla jasně modrá a pod námi se rozprostírala malebná krajina Brna. Byl to pocit, jaký jsem nikdy předtím necítil – cítil jsem se vznešeně, jako by se mi naskytl pohled do jiné doby, kdy horkovzdušné balóny byly oblíbeným dopravním prostředkem.

Vzdušný prostor nad Brnem jsme měli jen pro sebe a já se vznášel v oblacích a díval se dolů na úchvatnou krajinu – město, kopce a klikaté potoky a řeky, zalité teplým světlem srpnového slunce. Byl to pohled, který jsem si nesmírně užíval. Celou cestu ještě umocňoval zvuk vysílačky, kde jsme slyšeli řídícího letového provozu Letiště Brno. Takové to:

- This is Air Traffic Control Bravo-Romeo-Quebec, please confirm your current altitude.

- Air Traffic Control to Flight X-Ray-Yankee-Zulu, you are cleared for takeoff.

- Flight X-Ray-Yankee-Zulu, this is Bravo-Romeo-Quebec. Maintain current flight level and adjust your speed to 11 knots.

- Bravo-Romeo-Quebec to Flight X-Ray-Yankee-Zulu, turn right heading 120, climb and maintain 10 m feet.

- Flight X-Ray-Yankee-Zulu, you are entering a busy airspace, please maintain current and speed.

- Air Traffic Control to Flight X-Ray-Yankee-Zulu, you are cleared to land…

Foto: Petr Janaš

Zážitek z pohledu z výšin horkovzdušného balonu je naprosto neopakovatelný.

Přistání bylo trochu drsnější, než jsem očekával. Vítr se zvedl a způsobil mírně hrbolaté přistání, ale to jen umocnilo celkové vzrušení z tohoto leteckého dobrodružství. Po přistání nás čekalo focení a točení na mobil a kapitán nám nalil sklenice šampaňského jako symbol oslavy našeho úspěšného letu. Ale to nejlepší mělo teprve přijít – kapitán nás povýšil do šlechtického stavu. Bylo to milé, na poli, ale ceremoniál se vším všudy.

Klobouk dolů společnosti, která tento let organizovala. Naprosto profesionální, přátelští a zajistili, že vše proběhlo hladce od začátku až do konce. Celý zážitek trval přibližně tři až čtyři hodiny, z toho přibližně hodinu jsme strávili ve vzduchu.

Tento zážitek mi i trochu změnil život. Probudil ve mně smysl pro dobrodružství, touhu po objevování a víru, že všechno je možné. Let horkovzdušným balónem nad Brnem vřele doporučuji jako jednu z nejlepších zážitkových aktivit. Jde o zážitek, kterého rozhodně nebudete litovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz