Hlavní obsah
Umění a zábava

Čas přítomnosti v Centre Pompidou Málaga

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Janaš

Centre Pompidou Málaga se nachází v budově zvané El Cubo, mezi doky 1 a 2 městského přístavu. Privilegovaná poloha s výhledem na vody zálivu Malaga.

V Malaze, tomto barevném španělském městě, se začínal krásný letní den. Procházel jsem jeho ulicemi. Ze slunce se odrážely barvy budov. Horký španělský vzduch byl zaplněn vůněmi z místních kaváren a restaurací, voněla paella a gazpacho.

Článek

Melodie flamencových kytar a písně se nesly vzduchem a já se ponořil do rytmu města. Do uší mi zněl zvuk - zvuk projíždějících lodí a hovor lidí z různých koutů světa. Já byl zaměřený jen na to, co mě čekalo. Při pohledu do dálky jsem zahlédl obrys stavby zvané El Cubo, která vyniká ve své jedinečnosti a nádheře (architektem je Daniel Buren). Fasáda budovy je zcela fascinující. Barvy byly tak výrazné, zaplňovaly mě pocitem radosti a vzrušení. Každý detail, každá část fasády vyjadřovala nádhernou harmonii a jedinečnost.

Foto: Petr Janaš

Zastavte se, zhluboka se nadechněte a vstupte do světa umění, který je jako stvořený pro momenty klidu a uvědomění si přítomnosti. Čas přítomnosti, projekt, který je součástí výstavy Un tiempo propio v galerii moderního umění.

Stavba ve tvaru skleněné krychle se třpytila pod sluncem. Hned jsem věděl, že jsem na místě. Jako milovník moderního umění jsem se nemohl dočkat. Dopředu jsem věděl, že mě čeká fascinující prohlídka, která mě zavede do světa nejvýznamnějších moderních umělců.

Foto: Petr Janaš

Ponořte se do světa abstraktního umění a nechte se vtáhnout do krásy a ticha, které vás odpojí od vašich starostí a stresů každodenního života.

Cesta za uměním mě vždycky nabíjí vzrušením. Každá příležitost objevovat nové galerie a muzea je pro mě jako malý svátek. Když jsem se poprvé dozvěděl, že v Malaze je pobočka slavného Pompidou, věděl jsem okamžitě, že toto místo musí být na mém seznamu míst, která chci navštívit. Chtěl jsem prozkoumat každý kout tohoto uměleckého komplexu. Přátelskou atmosféru jsem pocítil i v centru Pompidou. Byl jsem okouzlen nejen sbírkou umění, kterou jsem měl možnost vidět, ale také neuvěřitelně vřelým přijetím personálu.

Foto: Petr Janaš

Už si nedokážete představit, jak může vypadat klid? S Časem přítomnosti se můžete zastavit, zavřít oči a ponořit se do světa plného barev, tvarů a emocí.

Když jsem konečně otevřel dveře a vkročil dovnitř, objevil se přede mnou přátelský zaměstnanec. Jeho oči se rozzářily a s úsměvem na tváři mi nabídl audio průvodce. U pokladny jsem zaplatil vstupné, symbolických 9 eur. Měl jsem pocit, že mě čeká něco velkého, něco nezapomenutelného. S audio průvodcem zavěšeným na krku jsem se vydal na cestu muzeem současného umění. Každý krok, který jsem udělal, byl krokem plným nadšení. Byl jsem připraven poznat nové aspekty umění, které nabízí toto muzeum. Jak fascinující a naplňující může být setkání s uměním. Interaktivní prostor myšlený a navržený tak, aby prozkoumal uměleckou tvorbu přímým a zábavným způsobem. Prostor se proměňuje a hostí různé návrhy, které zachovávají hru a experimentování jako základní pilíře a charakteristické znaky Centre Pompidou Málaga.

Foto: Petr Janaš

Je čas osvobodit se od pout každodenního života a objevit svět umění, který vás inspiruje a pomůže vám najít svůj vnitřní klid.

Žasl jsem nad mistrovskými díly, která jsem měl právě před sebou. Díla Brâncușiho, Giacomettiho, BaconaPicassa mi brala dech. Ale co mě opravdu zaujalo, byla výstava Giacomettiho děl.* Způsob, jakým ve svých sochách zachytil podstatu lidství, je opravdu pozoruhodný. Centre Pompidou předčilo všechna má očekávání. Sbírky Centre Pompidou Málaga pokrývají umění dvacátého a jednadvacátého století. Vyzývá nás, abychom přemýšleli o světě kolem nás prostřednictvím umění. Prostřednictvím dynamického diskurzu se ponoříme do tvorby a způsobů reprezentace současného umění. Prostřednictvím vlastní zkušenosti pochopíme, jak umělci vystavují a sdílejí svůj vlastní pohled na svět. Dočasné výstavy, které se konají v Centre Pompidou Málaga, se snaží vytvořit osy spojení s polostálou expozicí, aby živily její příběh. Najdeme zde od monografických výstav o konkrétním umělci, až po tematické prohlídky nebo díla vytvořená ex professo.

Foto: Petr Janaš

Prohlédněte si muzeum současného umění s mistrovskými díly od Fernanda Légera

Každé umělecké dílo bylo pečlivě vybráno a umístěno na dokonalém místě, což mi umožnilo plně ocenit jeho krásu a význam. Jsem rád za tuto zkušenost a možnost vidět některé z nejúžasnějších současných světových uměleckých děl. Audio průvodce mi poskytl zasvěcený komentář, díky němuž byla prohlídka galerie příjemnější. A když jsem odcházel, nemohl jsem si pomoct a přemýšlel jsem, jaká další neuvěřitelná umělecká díla čekají v Malaze na objevení. Musím říct, že návštěva Centra Pompidou v Malaze byla vrcholem mé cesty do Španělska!

Anketa

Jste milovníci moderního umění?
- ano
53,8 %
- ne
38,5 %
- nerozumím modernímu umění
7,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 13 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz