Hlavní obsah
Cestování

Mahdia - poklad na pobřeží Středozemního moře, který čeká na své objevení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Hodně vyhledávaný je výlet z Mahdie do pouště, konkrétně na Saharu. Zajímavostí je, že na území Tuniska můžete vidět dokonce tři různé typy pouště. Výlety terénními vozy s přenocováním v jedné z místních oáz.

Snili jste někdy o tom, že se vydáte za dobrodružstvím? Poznávat nová místa, poznávat různé kultury a vytvářet si vzpomínky na celý život? Já vím, že ano. A přesně to jsem udělal na své první dovolené u moře v Tunisu.

Článek

Vždycky jsem snil o tom, že se vydám za dobrodružstvím. Chtěl jsem poznat nová místa, poznat různé kultury a vytvořit si vzpomínky na celý život. Bylo léto a mně právě 23 let. Vždycky jsem snil o cestování po světě a poznávání nových míst, takže když se naskytla příležitost jet na dovolenou do Tuniska, chopil jsem se této šance. Byl to kouzelný zážitek, na který nikdy nezapomenu.

Od chvíle, kdy jsem vkročil na písečné břehy, jsem věděl, že to bude dobrodružství jako žádné jiné.

Pálící slunce mě oslepilo hned, jak jsem vystoupil z letadla. Slaný vzduch, zvuk vln narážejících na břeh a hřejivé slunce na mé kůži, to vše dohromady vytvářelo pocit vzrušení a očekávání, který jsem nikdy předtím necítil. Ano, přesně toto jsem pociťoval, když jsem přijel do Tuniska. První, co mě zarazilo, bylo mega horko. Později si moje tělo na horko zvyklo a já jsem každý den zvládl bez zhroucení. Je úžasné, co všechno člověk dokáže, když je mu třiadvacet. Určitě bude chvíli trvat, než si mé tělo na toto klima zvykne, ale byl jsem odhodlaný využít situace a vytěžit z dovolené maximum.

V průběhu dovolené jsem prozkoumával skryté zátoky, ochutnával vynikající místní kuchyni a poznával nové přátele z celého světa. A když jsem pozorovala západ slunce za obzorem, věděl jsem, že tohle je teprve začátek mého dobrodružství.

Přijel jsem do malého pobřežního města - malé rybářské vesnice s názvem Mahdia a těšil se na dobrodružství, které mě čekalo. Ubytovaný jsem byl v hotelu Thapsus, který se nacházel přímo na pláži. Užíval jsem si slaný mořský vánek a šumění vln narážejících na břeh. Bylo to nádherné místo, kde se setkávalo moře s pískem, a slunce mi každý den jasně svítilo do tváře. Během svého pobytu jsem se rozhodl podniknout výlet do pouště a prozkoumat Saharu.

Výlet na Saharu byl to pravé dobrodružství, které mě zavedlo mimo vyšlapané dovolenkové cesty. Nezapomenutelný výlet do tuniské pouště mi nabídnul jedinečné a nezapomenutelné zážitky. Pokud navštívíte oázu Chebika, jako já stanete se svědky úchvatné krajiny i místní kultury. Měl jsem na výběr. Zájezd s průvodcem přes poušť a trek na velbloudech po saharské poušti se mi zdál za 300 dolarů nejlepší volbou. Vybral jsem si třídenní cestu s krátkou jízdou na velbloudech.

Foto: Petr Janaš

Výlet na Saharu byl to pravé dobrodružství, které mě zavedlo mimo vyšlapané cesty. Nezapomenutelný výlet do tuniské pouště.

Naprosto mě překvapilo ubytování v oáze. Bez přehánění: jako z pohádky od Šeherezády. Nádherná stavba, osvětlení, fontány, bazény, speciální hotelový personál, který tu pohádku celou oživoval. Opravdu zážitek, alespoň pro 23letého cestovatele to byl naprosto výjimečný výlet.

Věděli jste, že některý z dílů Hvězdných válek a filmové Angeliky se natáčel na tuniské Sahaře? Mohli jsme navštívit opuštěné filmové kulisy Mos Espa a Lars Homestead. Strávili jsme noc v oáze a stali se svědky Sahary při západu a východu slunce. Nezapomenutelný byl trek na velbloudech, který jsme absolvovali v hábitech beduínů i s turbanem na hlavě. Já jsem byl z naší skupiny nejmladší, tak jsem „vyfasoval“ nejméně ochočeného a nejdivočejšího velblouda. Mozoly na rukou z toho, jak jsem se křečovitě držel, jsem měl pak ještě pěkně dlouho. Tuniský jih je neskutečným světem sám o sobě a jeho rozmanitost mě téměř ohromila. Přes celou rozlehlou písečnou poušť je tato oblast povinnou zastávkou každého dobrodružného cestovatele.

Když sníte o tropické pláži, pravděpodobně se vám vybaví palmy, tyrkysová voda a sluneční paprsky.

Bydleli jsme v oáze a jezdili na velbloudech. Byl to nezapomenutelný zážitek a během svého pobytu jsem toho tolik viděl. Navštívil jsem solné jezero. Chott (šot) jsou vyschlá solná jezera, která mění barvu a vzhled podle ročního období. Po cestě jsem navštívil a prozkoumal města Tunis, Hammamet, Monastir, KairouanSousse. A také město GafsaTouzer. Navštívil jsem také dílnu na výrobu gobelínů, strávil čas s beduíny v poušti, a dokonce jsem byl v místní zoo, kde jsem viděl velbloudy pít Coca-Colu z láhve a ochočené škorpióny!

Foto: Petr Janaš

Padák je na laně tažen motorovým člunem. Jedno svezení - let stojí asi 25 dinárů, pro dvojici to vyjde na osobu trochu levněji. Provozovatelé člunu a padáku často létají cvičné reklamní lety, během kterých pískají na píšťalku.

Aby toho nebylo málo, letěl jsem padákem a projížděl se na plachetnici s Němcem, který na mě pořád křičel „Achtung! Achtung!“ pokaždé, když jsme narazili na vlnu. Chtěl odvrátit hrozící nebezpečí v podobě střetu lodního ráhna s mým čelem. Bohužel. Tehdy jsem nerozuměl německy ani slovo. Bum! A boule na hlavě jako hrom. No, ale už znám význam slova Achtung! A aby toho nebylo málo, kouřil jsem vodní dýmku v místní čajovně s hotelovým personálem.

Jak dny plynuly, moje láska k Tunisku rostla a bylo mi líto tuto krásnou zemi opustit. Domů jsem se vrátil s kufrem plným vzpomínek a úžasných zážitků. Výlet byl neuvěřitelný a určitě bych si ho v mžiku zopakovala. Ale i dnes, několik let po cestě, se přistihnu, že přemýšlím o lidech, které jsem potkal, o památkách, které jsem viděl, a o dobrodružstvích, která jsem zažil. Tunisko mě chytlo za srdce a já zůstávám v naději, že se tam jednou vrátím.

Foto: Petr Janaš

Oáza Chebika je oáza v poušti Tozer, kde se nachází nejen husté lesy, ale také přírodní vodopád.

Anketa

Výlet do pouště, konkrétně na Saharu
- mám za sebou
68,9 %
- teprve mě to čeká
5,3 %
- jednou to chci vyzkoušet
25,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 209 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz