Hlavní obsah
Cestování

Setkání se žralokem v Marsá Alam

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Janaš

Setkání se žralokem v Marsá Alam

Když jsem vystoupil z letadla, už jsem cítil, jak mě vítá hřejivá náruč egyptského slunce. Vzrušení z toho, že konečně navštívím Egypt, ve mně narůstalo už několik let a já jsem si pro svůj výlet vybral perfektní destinaci – Marsá Alam.

Článek

Když jsem v Marsá Alam vystupoval z letadla, srdce mi bušilo vzrušením. O návštěvě Egypta jsem snil už léta a konečně přišel můj čas. Po krátkém letu do Marsá Alam jsem dorazil do hotelu Soulotel Dream Resort & Spa.

Po dlouhém pátrání jsem se rozhodl pro ubytování v hotelu Soulotel Dream Resort & Spa a ten mě nezklamal. Každý den byl naplněn příslibem luxusní relaxace a požitkářství a Kleopatřina masáž byla dokonalým způsobem, jak zahájit mou dovolenou.

Když jsem ležel u bazénu, popíjel drink a kochal se výhledem, nemohl jsem si nevšimnout delfínů poblíž břehu. Zvědavost mě přemohla, a tak jsem se rozhodl koupit si výlet na otevřeném moři v naději, že delfíny zahlédnu zblízka. A tak se také stalo. Na výletě, ve vodě se k nám přidalo malé hejno delfínů, jak sliboval prospekt s reklamou na tuto atrakci. Byl to neskutečný zážitek, který ve mně zanechal doslova úžas.

Vrcholem mé cesty byla prohlídka chrámu královny Hatšepsut. Když jsem procházel starobylými ruinami, připadal jsem si, jako bych žil v jiné době a na jiném místě. Byl to opravdu kouzelný zážitek, na který budu dlouho vzpomínat.

Tím však mé dobrodružství v Egyptě neskončilo. Navštívil jsem Údolí králů, kde jsem obdivoval starověké hrobky a složité hieroglyfy. Dalším bodem mé cesty byl zádušní chrám královny Hatšepsut, u kterého jsem se nemohl ubránit pocitu úžasu a ohromení nad velkolepostí stavby své doby. Absolvoval jsem také krátkou plavbu po Nilu, pozoroval západ slunce a obdivoval barvy oblohy nad Nilem.

Bylo krásné ráno, když jsme se vydali motorovým člunem na útes v moři v Marsá Alam v Egyptě. Mladý egyptský průvodce a dvanáctičlenná osádka se postarali o to, abychom se všichni cítili pohodlně, když jsme se vydávali na naše malé dobrodružství. Když jsme dorazili na místo, spatřili jsme hejno delfínů, jak ladně plave v moři. Plavali kolem naší lodi a my jsme viděli, jak se nechávají hladit od ostatních turistů, kteří tam byli také kvůli tomuto zážitku. Srdce mi bušilo vzrušením, když nám náš průvodce pomohl obléct si potápěčskou výstroj – skočili jsme do vody.

Jakmile jsem se dozvěděl o možnosti plavat s delfíny v Marsá Alam v Egyptě, věděl jsem, že si to musím odškrtnout ze svého seznamu. A tak jsem se jednoho krásného rána ocitl na motorovém člunu s mladým Egypťanem a dvanáctičlennou posádkou. Mířili jsme k mořskému útesu, kde nás čekalo neuvěřitelně emotivní plavání s delfíny.

Bylo super pozorovat, jak bez námahy plavou a jejich elegantní těla se lesknou ve slunečním světle. S úžasem jsme sledovali, jak kolem nás proplouvají, nechávají se od nás hladit a předvádějí své akrobatické schopnosti. Nemohl jsem uvěřit – plaval jsem s delfíny v moři, splněný sen!

Ale vrcholem dne bylo, když delfín připlaval přímo ke mně a podíval se mi přímo do očí. Na ten okamžik nikdy nezapomenu.

Najednou mě něco zaujalo. Dole v hlubinách jsem viděl siluetu obrovského žraloka. Srdce se mi rozbušilo a trochu jsem ztuhl strachy. Náš mladý egyptský průvodce nás však ujistil, že se není čeho bát. „Žraloka se bát nemusíte!“ řekl. „Má uříznuté obě ploutve… tak nemůže na vás zaútočit. Zůstane v hlubinách a bude vás jen pozorovat. Je na turisty tady v jeho teritoriu zvyklý,“ křičel na nás z lodi. Jak ten žralok přišel o obě ploutve? Stal se obětí nelegálního rybolovu, nebo „jen“ obětí turismu? Měl jsem tolik otázek, ale museli jsme opustit moře a vrátit se na loď.

Tím však vzrušení nekončilo. Když jsem se díval do hlubin, zahlédl jsem malý stín obrovského žraloka. Silueta jeho stínu na písčitém dně byla odstrašující a začal se mě zmocňovat strach.

Když jsme se vraceli ke břehu, nemohl jsem nemyslet na neuvěřitelný zážitek, který jsem právě prožil. Plavání s delfíny v moři, spatření žraloka. Byl to den, na který jen tak nezapomenu. Když se ohlédnu zpět na ten den, stále cítím úžas a údiv. Plavání s delfíny v Marsá Alam byl zážitek jako žádný jiný. Byla to připomínka toho, že někdy se ty nej neobyčejnější věci dějí, když vystoupíte ze své komfortní zóny a cestujete.

Foto: Petr Janaš

Egypt - zádušní chrám královny Hatšepsut

Marsá Alam na pobřeží Rudého moře

Marsá Alam je malebné arabské město na jihovýchodě Egypta, které se rozprostírá na pobřeží Rudého moře. Co byla kdysi malá rybářská vesnička, se dnes stala jednou z nejžádanějších turistických destinací v celém Egyptě. Důvodem jejího rozmachu je mezinárodní letiště, které zde bylo otevřeno v roce 2003.

Nachází se 250 km jižně od Hurghady v blízkosti Obratníku Raka a nabízí úchvatný pohled na místo, kde se Arabská poušť setkává s Rudým mořem. Moře v okolí Marsá Alam je známé svým bohatým podmořským životem. Pobřežní oblast i širší mořské prostředky zahrnují nespočet korálových útesů, které přitahují turisty a potápěče z celého světa.

Není divu, že se zde často objevují delfíni, žraloci kladivouni a dokonce i vzácní dugongové. Pro milovníky windsurfingu jsou silné povětrnostní podmínky této oblasti ideálním prostředím pro jejich dobrodružství.

Okolní oblast Marsá Alam má také co nabídnout, například smaragdové doly, nebo starobylý chrám Sethiho I. v Khanaisu. S přátelskou atmosférou a jedinečnými zážitky je Marsá Alam ideálním místem pro dovolenou, která vám zůstane v srdci navždy.

Připravte se na objevování kouzel starověkého Egypta v Marsá Alam, jednom z nejmalebnějších míst této fascinující země. Navštivte tajemné Údolí králů, kde se nachází nespočet hrobek faraonů a jejich rodin, a obdivujte impozantní architekturu tohoto místa.

Nezapomeňte také navštívit nádherný zádušní chrám královny Hatšepsut, který je považován za jeden z nejvýznamnějších památníků starověkého Egypta. Tento úchvatný komplex představuje skvost architektury a sochařského umění a jeho prohlídka vám zajisté nadlouho utkví v paměti.

A co by byla cesta do Egypta bez plavby po legendárním Nilu? Ponořte se do atmosféry tohoto malebného toku na lodičce, která vás provede úžasnými scenériemi egyptských břehů. A pro dokonalý zážitek si dopřejte návštěvu restaurace s filmovou atmosférou, kde budete moci ochutnat tradiční egyptskou kuchyni a obdivovat neopakovatelné okolní prostředí.

Nadšený tón tohoto článku vás jistě naladí na pozitivní notu a připraví vás na dobrodružství, které vás čeká v Marsá Alam a dalších egyptských lokalitách.

Anketa

Zažil/a jsem plavání nebo potápění s delfíny - jedinečný zážitek, který si budu pamatovat po celý život?
Ano
33,1 %
Ne
59,7 %
Plánuji to v budoucnu
7,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2278 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz