Hlavní obsah

Marečku, podejte mi pero.

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Vzpomínka na skvělou komedii

Článek

Kdo by neznal skvělou komedii z dílny Zdeňka Svěráka a Ladislava Smoljaka - Marečku, podejte mi pero - kterou v roce 1976 natočil režisér Oldřich Lipský.

Podle mne pranepatrného jde o nejlepší českou komedii všech dob.

Připomeňme si některé skvělé hlášky z tohoto legendárního filmu.

- Ne, pane profesore, říkal jste, že si máme přes víkend hlavně odpočinout…Hrbolek: To se mi nějak nezdá

-----------------------------------

- Učitel Janda : Máte úhel beta … No to nemám! Máte úhel beta, stranu A a B. Sestrojte trojúhelník.

---------------------------------------

- Plha: Století páry, vždyť jsem to říkal

---------------------------------------

- Hujer: Tady jsem si dovolil pár švestiček ze své zahrádky, jestli se neurazíte. Učitel Janda: To je od Vás? … tak snad, že bychom potom všichni společně ochutnali.

Hujer: Ne prosím, to je jen pro vás.

-------------------------------------

Kroupa st.: Maminko, pročpak stále leštíš ta zrcadla?

 Kroupová: To aby ses dobře viděl, jakej seš mladík!

-------------------------------

Kroupa st.: „Jaké jsou příčiny krachu..“
Kolega: „No počkej, Jirko. Nemůžeš už hovořit přímo o krachu; vždyť jsi sotva začal.“
Kolegyně: "Samozřejmě!"
Kroupa st: "Jaké jsou příčiny krachu na newyorské burze? Pět!

---------------------------------

Hrbolek: I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále.

----------------------------------------

Hrbolek: Tak co s vámi, chlapče? No, nepotěšil jste mě, a ani… ani já vás nepotěším.

------------------------------------

Kroupa st. k Hujerovi: Ale u nás se do práce se chodí už na první pokus.

------------------------------------

Kantor : Tuček, no, no a vy pracujete jako ?

Tuček: - Jako ďas, pane profesore.

----------------------------------

A na závěr klasika největší:

Kroupa st.: Hujere, jděte si po svejch!

  Tlumočník: Hujer, metelesku blesku!

-------------------------------------

Kdo si chce filmovou klasiku zopakovat může nyní zcela legálně zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/18047-marecku-podejte-mi-pero/

---------------------------------

Anketa

Nevíte někdo, kdo je to "hrdobec"?
Nevím
7,7 %
Hovnivál
30,8 %
Vlastenec
53,8 %
Kroupa starší
0 %
Hujer
7,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 13 čtenářů.

Znáte nějakou další hlášku z tohoto filmu?

Napište nám ji do komentářů. Děkujeme.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz