Hlavní obsah
Satira

Seniorka (72) z Prešova přestala vařit manželovi, jelikož odmítl volit Petera Pellegriniho

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Slovenská vlajka

Jeden nejmenovaný kolega docent mi přeposlal e-mail, který mu napsal kamarád ze Slovenska.

Článek

Vážení XYZ,

moje žena Mária, možná si ji pamatujete z bratislavské konference na podzim roku 1998, najednou přestala vařit. Ani snídaně, ani obědy, ani večeře. Nic.

A důvod?

Ten by vám možná přišel jako záminka pro nezralého dospívajícího: ale byl to můj nesouhlas s volbou Petera Pellegriniho na prezidenta Slovenska.

Říkáte si, co to má společného s vařením obědům a večeřemi? Víc, než byste čekali.

Nad tím jsem přemýšlel, když jsem se ocitl s prázdným talířem, bez halušek, bez guláše, bez kuřete, před sebou.

Moje milovaná žena, která roky vařila celé naší rodině s láskou, nyní s výrazem tváře, který vypovídal o hlubokém nesouhlasu, odmítla jakékoli spojení s vařením.

Hrubě mne potrestala za to, že jsem v prvním ani druhém kole nedal hlas, jejímu miláčkovi předsedovi strany Hlas. Tomu zpropadenému proruskému politikovi s italským jménem (resp. příjmením).

Pokoušel jsem se vyjádřit svůj nesouhlas s jejím rozhodnutím: „Vaření přece není politika.“

„Ale pro mě je to všechno spojené,“ oznámila mi tvrdě, zatímco mi zároveň podávala prázdný talíř. „Když jsem přestala vařit, uvědomil sis, jak moc na mně závisíš. A pokud jsi volil toho pro-západního liberála Korčoka, tak si choď na jídlo do McDonaldu, jako jeho mladí příznivci. Slušní lidé našeho věku volí pana Pellegriniho, ale ty se cítíš asi na dvacet a volíš jako ty mladé děcka, jako ty tvoje studentky… “

Nemohl jsem popřít, že její slova obsahují jádro pravdy. Opravdu jsem chtěl jít s dobou a volit „mladistvě“.

Jenže je to opravdu možné, že můj vztah k politice má takový dopad na to, co se děje v našem domě?

Věděl jsem, že naše debaty o politice někdy byly vášnivé, ale nikdy jsem si nemyslel, že by mohly zasáhnout do našeho každodenního života takto. Že budu hlady jako nějaký dalajláma.

Závěrem

Tak si říkám mám se na stará kolena nechat rozvést? Nebo se budu stravovat po fast-foodech jako mladí lidé?

Kdyby tak politici věděli, jak rozeštvávají lidi. Že já trouba té svojí Márii nenakukal, že jsem také volil Pellegriniho, jsem to ale mamlas. Medvěd aby příště sežral tu moji pravdomluvnost.

---------------

(autorský satirický fejeton, na základě skutečné události, která se sice zatím nestala, ale stát by se dozajista brzy mohla)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz