Hlavní obsah
Nakupování

Supermarkety nejsou pro seniory přátelským prostředím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Když se senior stydí použít aplikaci, aby nezdržoval, přichází o slevy a bonusy.

Obrátil se na mne sedmdesáti sedmiletý pan Jaroslav se svými postřehy k nakupování v supermarketech.

Článek

Zaznamenal jsem několik článků na Vašem webu Seznam medium i jinde na internetu kritizující nás seniory, že zpomalujeme chod obchodů.

Popravdě jsem si toho vědom i já jsem dnes pomalejší, ale opravdu to nedělám schválně.

Člověk je prostě pomalejší, než byl před dvaceti nebo třiceti lety. A to ani nemusí mít berle.

Když jdu na běžnou pokladnu s živou paní pokladní, tak opravdu nestačím tomu tempu, kterým háže zboží za pokladnu, to se opravdu nedá stíhat. Navíc mi jednou rozbila jogurt.

Dobří lidé, jak si mám dávat věci do kabele (říká senior pěkně po brněnsku) a současně si chystat peněženku na placení a hlídat, aby mi následující či minulý nakupující člověk něco neukradl? Co pak mám 4 ruce jako Ježíš Kristus nebo jiný bůžek, abych to jako zvládal?

Popravdě už jsem rezignoval na ukazování aplikace Albert, než to v tom mobilu najdu, tak za mnou vždy byla pěkná řada, která dost zlomyslně koukala.

Nedávno se mne paní pokladní ironicky zeptala, jak to, že nemáte aplikaci, mohl byste dost ušetřit. Tak jí říkám, mám, ale již raději neukazuji…ani jsem jí to nestačil dopovědět, již se tam tlačil nějaký nedočkavec, který stál za mnou. Prý dědku, vykecávat se můžeš jít do klubu seniorů.

Ona si ta mladá holka neuvědomuje, jak je to pro starého nemotorného člověka těžké, tu aplikaci tam najít, kolik to zabere času. A ta písmenka jsou jako blechy malé. Ještě že existuje několik posledních supermarketů (třeba Penny nebo Billa), kde stačí po staru najít tu plastovou kartičku, tu jim rád ukáži. Vždy si ji nachystám pěkně doma, a pak zdržuji méně, ty chvátající závodníky, a hlavně závodnice za mnou.

Námět pro vedení hypermarketů

Proč pro starší lidi nad 65 let neudělají plastové kartičky, ty aplikace ať si mají ti mladí, co mají rádi techniku. Anebo proč ty slevy nedávají starším lidem, třeba nad 70 nebo aspoň 75 let automaticky bez nějaké bláznivé aplikace, které se pořád zasekává nebo nefunguje? To by ti pánové supermarketéři konečně měli zohlednit.

Samoobslužná pokladna postrach ulice

Také jsem zkoušel ty samoobslužné pokladny, také dost stresující. Hlavně tam, kde musí přijít vyřešit problém paní od běžné kasy a nemají tam speciální pracovnici, která je určena pro pomoc kupujícím na samoobslužných pokladnách.

Líbilo se mi, jak jeden Ukrajinec, když mu to opakovaně nešlo volal na pokladní - děvuška, já prichadíl na nákup, ne na brigadu…

Nevíte, jaká je to potupa, když vám musí přijít pokladní počtvrté pomoci, když kasa zvoní víc než kostel na Petrově.

Na závěr mám ještě jeden užitečný námět, co kdyby supermarkety v některé hodiny vymezily určité pokladny pouze pro seniory nad 70 let? Kde by se tak nespěchalo, a posadili by tam zkušené slušné hodné pokladní, které se na seniory netváří jako na obtížný hmyz!

Ti mladí si neuvědomují, že brzy budou také staří, a také jejich tempo poklesne!

(na základě vyprávění spoluobčana (77) zapsal a upravil P. Kolman)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz