Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Pokuta 700 korun mě neminula, i když jsem poplatek za parkování na modré zóně v Praze zaplatil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Parkovací zóny v Praze

Říká se, že za hloupost se platí. Mě taková hloupost přišla na sedm stovek, ale jsem si jist, že už se mi to nikdy nestane.

Článek

Parkování v centru Prahy není nic snadného a ani levného. Někde stojí hodina parkování i 80 korun, ale je každého volba, zda musí jet do centra autem. Já do centra jezdím a poctivě platím. Aplikace CityMove nabízí velice snadné a intuitivní prostředí, ve kterém je velice jednoduché platbu uhradit. Jenže je to tak snadné a intuitivní, že se vám může snadno stát, že i když zaplatíte, přesto vás pokuta nemine. Jak je to možné?

Pozor na to, v čem jedete

Stačí jednoho dne přesednout například do auta manželky. V aplikaci je totiž nutné vždy potvrdit, kromě doby stání, také registrační značku vozidla. A to může být kámen úrazu. Alespoň moje osobní zkušenost taková je. A stála mě na pokutě 700 korun. Co se přihodilo?

Zaplaceno za jiné auto

Vyrazil jsem do centra Prahy na obchodní schůzku, ale protože jsem svoje auto ten den ráno odvezl do pneuservisu na přezutí pneumatik, vzal jsem si auto manželky. Zaparkoval jsem před kavárnou, zaplatil hodinu parkování a vyrazil na schůzku. Ta se sice trochu protáhla, ale to není problém. Aplikace včas upozorní, že se blíží konec zaplaceného času a nabídne možnost prodloužení. Zaplatil jsem tedy parkovné na další hodinu a po schůzce odjel domů.

Chtěl jsem jim to vytmavit

Po měsíci mě ale čekal dopis od Úřadu městské části Praha 3, ve kterém jsem byl vyzván k úhradě pokuty ve výši 700,-Kč za nezaplacení poplatku za parkování. V aplikaci jsem našel, že jsem parkovné uhradil a už jsem se vrhal k telefonu, že jim to na úřadě pěkně vytmavím. A jak tak koukám na displej telefonu, všimnu si, že jsem parkovné sice zaplatil, ale na moji registrační značku. Jenže já v ten den jel autem manželky. Co teď?

Úřednice byla vstřícná

Zavolal jsem tedy na úřad a zkoušel zjistit, jak, a zda vůbec, lze takovou situaci řešit. Musím říci, že jsem hovořil s velice vstřícnou úřednicí, která měla pro vzniklou situaci pochopení a navrhla řešení. Pokud prokáži, že moje auto, tedy auto, na jehož RZ bylo parkovné uhrazeno, bylo v čase přestupku někde jinde, bude možné záležitost řešit. Jenže jak to udělat? Auto bylo v čase přestupku už na cestě z pneuservisu domů, takže bez šance.

Šlo by to i jednodušeji

Domníval jsem se, že lze v monitorovacím sytému zjistit, že RZ, na kterou bylo parkovné uhrazeno, se v daném čase na daném místě nenacházela, ale to prý možné není. Takže až budete platit parkovné, vždy si ověřte, že platíte na svoji RZ. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel a 700,- korun vyhozených z okna zamrzí. I když jak se říká, za každou hloupost se platí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz