Hlavní obsah

Dubajská čokoláda: Trend, který dobyl internet – ale jak to všechno začalo?

Foto: Pisuclanky/SoraChatGPT.com

V posledních měsících zaplavily sociální sítě videa, která ukazují lámání tabulky čokolády s křupavou náplní, odhalující krémovou, pistáciovou, tekutou směs.

Článek

Řeč je o dubajské čokoládě, fenoménu, který se stal virálním hitem a způsobil, že milovníci sladkostí po celém světě touží po jejím ochutnání. Ale co je vlastně dubajská čokoláda, jak vznikla a kdo za ní stojí?

Co je dubajská čokoláda a jak vznikla?

„Dubajská čokoláda“ není ve skutečnosti tradičním, staletým produktem Spojených arabských emirátů, ani nepochází z nějaké prastaré dubajské receptury. Je to poměrně nový trend, který se zrodil z kreativity a inovací v oblasti luxusních sladkostí, které jsou pro Dubaj tak typické.

Její podstata spočívá v křupavé čokoládové tabulce s bohatou, tekutou náplní. Nejčastěji se setkáváme s kombinací:

  • Čokoláda: Obvykle kvalitní mléčná nebo hořká čokoláda tvořící vnější obal.
  • Kadaif: Jemné, tenké turecké nudle z těsta, které jsou opražené do křupava, často s přepuštěným máslem (ghí). To dodává čokoládě její charakteristickou křupavou texturu.
  • Pistáciový krém: Krémová, intenzivně oříšková náplň, která se po rozlomení čokolády rozlije. Právě kombinace křupavé skořápky a tekutého středu je tím, co dělá tuto čokoládu tak vizuálně přitažlivou a chuťově zajímavou.

Původním impulsem pro vznik tohoto virálního trendu se stala dubajská cukrárna Fix Dessert Chocolatier, konkrétně s produktem s názvem „Can't Get Knafeh of It“. Název hravě odkazuje na tradiční blízkovýchodní dezert „kanafeh“ (nebo knafeh), který také využívá kadaif nudle.

Kdo ji vymyslel?

Za virálním úspěchem „dubajské čokolády“ a konkrétně čokolády „Can't Get Knafeh of It“ stojí Sarah Hamouda, majitelka a zakladatelka Fix Dessert Chocolatier v Dubaji.

Původně byla tato cukrárna známá svými luxusními a kreativními dezerty. Sarah Hamouda se inspirovala bohatými chutěmi a texturami blízkovýchodní kuchyně a rozhodla se je integrovat do moderních čokoládových tabulek. Spojení kadaifu (který je klíčovou ingrediencí mnoha blízkovýchodních sladkostí) s kvalitní čokoládou a lahodným pistáciovým krémem se ukázalo jako genialní tah.

Přestože podobné čokolády mohly existovat i dříve, právě Fix Dessert Chocolatier a jejich marketing na sociálních sítích (zejména na TikToku) katapultoval tento typ čokolády do globálního povědomí. Lidé po celém světě začali reprodukovat recepty nebo hledat, kde si tuto speciální čokoládu mohou koupit.

Zajímavosti o dubajské čokoládě a jejím fenoménu:

  • Virální exploze: Největší zajímavostí je, jak rychle se tato čokoláda stala globálním fenoménem. Díky krátkým videím na TikToku a Instagramu, kde lidé lámou čokoládu a ukazují tekutou náplň, se stala hitem. Miliony zhlédnutí a sdílení přinesly cukrárně Fix Dessert Chocolatier obrovskou popularitu a poptávku.
  • Poptávka převyšující nabídku: Poptávka po originální čokoládě "Can't Get Knafeh of It" byla tak obrovská, že cukrárna měla a stále má problémy s jejím uspokojením. Lidé čekají v dlouhých frontách, nebo je čokoláda rychle vyprodaná.
  • Domácí výroba a imitace: Virální trend inspiroval nespočet kuchařů a domácích pekařů k vytvoření vlastních verzí "dubajské čokolády". Internet je plný receptů a tutoriálů, jak si tuto čokoládu připravit doma. Zároveň se objevilo mnoho imitací a podobných produktů od jiných výrobců čokolády po celém světě.
  • Cena: Originální dubajská čokoláda není levná záležitost. Vzhledem k použitým kvalitním surovinám a exkluzivitě značky se její cena pohybuje ve vyšších patrech.
  • Variace chutí: Ačkoli je nejznámější pistáciová verze, existují i další varianty náplní, například s lískooříškovým krémem, slaným karamelem nebo jinými druhy ořechů a krémů.
  • Dubaj jako gastronomické centrum: Tento trend jen podtrhuje rostoucí reputaci Dubaje jako centra luxusu a kulinářských inovací. Město je známé tím, že přijímá globální trendy a často je transformuje do něčeho výjimečného a exkluzivního.

Dubajská čokoláda je skvělým příkladem toho, jak kreativita, inovace a síla sociálních sítí mohou vytvořit globální gastronomický hit. Je to moderní pohádka o tom, jak se jedna cukrárna stala celosvětovým fenoménem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz