Hlavní obsah
Finance

Euro ještě nemáme, eurokraty už ano!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Praguecoffeebar

Jedním z předchozích termínů pro zavedení eura byl rok 2014, a ani o deset let později - podle ministra financí - nemá smysl euro řešit.

Článek

Člověk, kterému se před rokem podařilo získat prezidentskou funkci, ve svém novoročním projevu řekl, že by Česko mělo začít dělat kroky k přijetí eura. Následně, v rozhovoru poskytnutém Českému rozhlasu, navrhl vznik pověřence pro euro.

Jeho návrhy nezůstaly bez odezvy: Podle ministra financí Zbyňka Stanjury (ODS) nemá nyní přijetí společné evropské měny smysl řešit. Vznik nového úřadu - pověřence pro euro - ovšem očekávat lze, protože úřad se zavede snáze než měna a ve vznikání nových úřadů a rozšiřování starých je tato politická garnitura mimořádně úspěšná!

Bylo to asi tak v roce 2008, kdy jsem si udělal vycházku z Tan-šueje, kde jsem tenkrát bydlel, do nedalekých kopců. Cestou zpátky se ke mně přidaly dvě ženy, které se vracely z jedné z horských svatyní, kam se chodily modlit. Když zjistily, že jsem z ČR, ptaly se mě, od kdy bude v ČR euro. Řekl jsem jim, že od roku 2014, což byla informace, kterou jsem měl z tehdejšího českého tisku (čteného na internetu) a kterou jsem si - díky tomu, že jsme o ní tenkrát mluvili - dodnes zapamatoval. Ale ani o deset let později - podle ministra financí - nemá smysl euro řešit a je tedy otázka, proč se o tom ten člověk s prezidentskou funkcí vůbec zmínil.

Bylo-li to proto, aby na sebe upozornil (což mi připadá nejpravděpodobnější), stejně tak mohu já navrhnout, aby Česká republika přijala americký dolar! Výhodnost takového opatření je zřejmá - ve světě je dolar mnohem rozšířenější než euro! K jeho propagaci by nebylo třeba zřizovat žádný nový úřad! A pravděpodobnost toho, že se můj návrh uskuteční, je asi tak stejně vysoká, jako to jeho zavedení eura!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz