Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Jste v třídění skutečně dobří? Otestujte si své znalosti v kampani Pražských služeb „Vytřiď to!“

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pražské služby, a. s.

Herec a moderátor Vašek Matějovský je hlavní tváří edukativních kampaní Pražských služeb již několik let.

Třídění považuje řada Pražanů za samozřejmost, někteří ale občas chybují. Pražské služby proto připravily pokračování kampaně „Vytřiď to!“. Herec Vašek Matějovský ve dvou nových klipech vzdělává a zábavnou formou ukazuje, jak správně třídit.

Článek

Některé druhy odpadu nosí lidé k popelnicím prakticky denně. Jiné ale mohou být i pro poctivé třídiče menším oříškem. Pražské služby proto připravily další pokračování úspěšné kampaně „Vytřiď to!“. Její hlavní tvář, herec a moderátor Vašek Matějovský, v ní zábavnou formou radí, kam správně vyhazovat vybrané specifické druhy odpadků. „Dlouhodobě se snažíme Pražany edukovat mimo jiných i na toto téma prostřednictvím sociálních sítí, informačních brožur, článků v médiích nebo právě pomocí zábavných videí. Jsme moc rádi, že do toho s námi Vašek Matějovský opět šel. Ohlasy na něj byly v minulosti pozitivní, věříme tedy, že stejné to bude i tentokrát,“ říká Alexandr Komarnický, mluvčí největší svozové společnosti v Praze.

Sušák hoďte na sběrák, kolo otočte v re-use pointu

Do hledáčku letošního pokračování kampaně „Vytřiď to!“ se dostalo hned několik druhů odpadků, u kterých občas panují mýty a pochybnosti o tom, co s nimi. „Často dostáváme dotazy od lidí, jestli musí před vyhozením do žluté popelnice vymývat plastový obal od pracího prášku, zda zvadlou pokojovou rostlinu smějí do bioodpadu hodit i s květináčem, a tak bychom mohli pokračovat dál. V nových videích jsme se proto zaměřili na nejčastější otázky a nejasnosti ohledně třídění. Skutečně je to parádní podívaná,“ láká diváky Komarnický. Ti se po zhlédnutí dozví nejen to, jestli patří kovový sušák na prádlo do šedého kontejneru, ale třeba i to, že funkční jízdní kolo může ještě dostat druhou šanci v některém z re-use pointů.

On je žena

Jediným protagonistou těchto videoklipů je Vašek Matějovský, který se zhostil role moderátora i samotných soutěžících. „Při natáčení skutečně nikdy není nouze o vtipné momenty. Ačkoli je třídění důležité a týká se nás všech, musí člověk sem tam i o vážných věcech mluvit s nadhledem. Diváky ujišťuji, že se královsky pobaví. Navíc mají jedinečnou příležitost vidět mě v dámských šatech. Je to vlastně taková malá vědomostní show,“ popisuje Vašek Matějovský.

Pro Pražské služby je edukace veřejnosti jednou z klíčových priorit. Kampaním s různými osobnostmi se věnují několik let. Před časem mohli lidé zaznamenat například tu s názvem „Šlápni na to!“, která apeluje na sešlapávání PET lahví nebo papírových krabic. Velký ohlas zaznamenala i kampaň „Není to normální“ o odhazování odpadků ve veřejném prostoru nebo „Jde to i jinak“, která popularizovala používání udržitelných obalů místo těch jednorázových.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz