Článek
Průvodce vám v 12 bodech ukáže to hlavní o stranách, které si vyberete, vytáhne z volebních programů, co vás zajímá, nabídne odpovědi stran i kandidátů, porovná téma i výsledky z kalkulačky a přidá i tipy, jak správně odvolit. A v tomto článku vám ukážu, co všechno v něm najdete.

Výběr strany
1. Vyberete si až tři strany. Ale klidně jen jednu. V Průvodci jsou všichni, nikdo není opomenut.

Základní přehled
2. Nejdřív rychle shrnutí. Jméno strany, logo, první pětka, odkazy na program, web a sociální sítě.

Přeedstavení vybraných stran
3. Krátké představení, volební hesla a pokud byl někde online, tak i volební spot. A taky tři hlavní otázky voleb:
- Veto vs hlasování většinou
- Ekonomika vs Green Deal
- Přístup EU k ruské agresi
Kdo odpověděl, hned to vidíte.

Priority a odkaz na program
4. Pak se podíváte na priority. Vypsané jsou první tři, další na kliknutí, aby se to hezky a přehledně vešlo. Někteří jich mají víc než 10. Kdo vyplnil, má tam i krátké představení hlavních priorit.

Výběr tématu
5. A teď nakoukneme do volebních programů. Je devět témat, podle kterých se v nich hledalo.

Ústřižky z volebních programů
Vyberete si, co vás zajímá a zobrazí se ústřižky přímo z volebního programu. Žádné interpretace, ale slovo od slova.

Výsledky z kalkulačky
6. Na Programech je i kalkulačka a 27 stran z 30 do ní vyplnilo své odpovědi. Zde si je můžete rychle porovnat, aniž byste kalkulačkou museli procházet. Ale ne všechny najednou, ale rozdělené podle témat. A protože strany mohly nechávat komentáře, uvidíte po kliknutí i je.

Představení lídrů
7. Lídři a jejich medialonky. Čím víc informací se během minulých měsíců podařilo sehnat, tím víc jich zde najdete.

Čelo kandidátky
8. Pak tu je čelo kandidátky, top five. Všichni mají také odkaz na volební historii, který ukáže úspěchy a neúspěchy ve všech volbách od roku 2000. Přes 333 kandidátů má také fotku.

Odpovědi kandidátů
9. Pokud vás zajímají odpovědi kandidátů, ať lídra nebo z chvostu kandidátky, pokud odpověděli, uvidíte zde také jejich odpovědi.
10. A pak už to jde hopem. Odkazy na pár článků v médiích… pokud jsou.

Poslední průzkumy
11. Pohled na poslední průzkumy a také, kolik % strana potřebuje, aby dosáhla na mandát nebo aspoň na příspěvky (30 Kč za hlas)
12. A pak už jen super krátký popis toho, jak správně odvolit. Žádné technické ani právnické žargony.
U eurovoleb máte dva kroužky!
A pak už jen popis průběhu voleb, případně kdybyste chtěli, prokliknete se na podrobnější popis i s ukázkami hlasovacích lístků.
A to je vše. Můžete to mít prolítnuté za pár minut, ale takový přehled asi jinde nedostanete. A kdyby vám to nestačilo, můžete se vrhnout na další informace nebo nějaké interaktivní prvky, třeba kvíz.
A když si řeknete, že tohle muselo dát strašnou práci, ale je to super věc a mělo by ji vidět co nejvíc lidí, hoďte odkaz někomu do mailu, whatsappu nebo podobně. A nebo pošlete pár korun a z nich vznikne pár tisíc zobrazení reklamy.