Hlavní obsah
Knihy a literatura

Kniha Krvavá spása nás zavede do Dentonu. Skvělá Josie Quinnová je zpět v plné síle

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Sabina Huřťáková Hašková

Je zase čas na jednu recenzi. Tentokrát se podívám na zoubek novince z nakladatelství Cosmopolis, knize Krvavá spása od Lisy Reganové. Dokázala autorka i v 9. dílu udržet dostatek napětí a důmyslně ukrýt vraha?

Článek

O čem je kniha Krvavá spása

Kdo už četl nějakou knihu od Lisy Reganové, jistě dobře zná hlavní vyšetřovatelku Josie Quinnovou. Sympatickou mladou ženu, která neměla na růžích ustláno. V dětství byla násilně oddělena od své rodiny a žila se ženou, které říkala „mami“. Jako matka se však nechovala ani trochu. Josie si z dětství nese nejedno trauma a až díky babičce začala znovu žít a poznala lepší svět, než byl ten její ve skříni, kam ji matka zavírala.

V devátém díle této vynikající thrillerové série se opět podíváme do Dentonu. Je ničen povodní, která se zdá přímo apokalyptická. Záchranné složky nezvládají zachraňovat obyvatele, a tak se hodí každá ruka navíc. Také Josie proplouvá zaplavenými částmi města na člunu a zachraňuje obyvatele. Při pomoci jedné stařence, kterou vytáhne z vody doslova za pět minut dvanáct, se jeden z domů zhroutí. A na hladinu vyplouvá podivný balík v modrém pytli. Vypadá jako tělo…

A jak už asi tušíte, tělo to skutečně je. Dokonce tělo dívky, kterou kdysi Josie znala. Začíná vyšetřovat, co se tehdy stalo s ní a její matkou, a zaplétá se tak opět do své minulosti. Tentokrát v ní hraje důležitou roli i její zesnulý manžel Ray. Dokáže Josie odhalit vraha, jehož čin byl spáchán již před mnoha lety? Je vůbec možné zjistit pravdu?

Jak se mi kniha líbila?

Musím přiznat, že tato série patří mezi mé nejoblíbenější. Dokonce konkuruje i oběma thrillerovým sériím od Roberta Bryndzy, a to už je co říci. Josie Quinnová je mi zkrátka sympatická a baví mě sledovat její vyšetřování, stejně jako odhalování minulosti. Mám vždy pocit, že nic dalšího a horšího už se nemohlo stát. A autorka mě vždy vyvede z omylu.

Tentokrát se vyšetřování točilo opět kolem minulosti, z velké části i té Josiiny. Přesto mě příběh nezaujal natolik, jako předchozí díly. Přišel mi méně tajemný, odhaloval méně děsivé záležitosti. Chyběl mi tu nějaký ten rituální vrah, který se v minulých dílech objevil. Přesto jsem si čtení užila. Autorka si drží stále vysokou laťku a čtivost jejích knih je neuvěřitelná. Pokud hledáte knihu, od které se opravdu neodtrhnete, sáhněte po Lise Reganové. A pokud chcete číst tuto knihu, začtěte prvním dílem série. Tady se opravdu vyplatí dodržovat posloupnost dílů, abyste se neochudili o něco z Josiiny minulosti.

Závěrem

Pokud bych hodnotila knihu samostatně, musím napsat, že se jedná o velmi zdařilý thriller, kde jsem skoro do poslední chvilky netušila, kdo je pachatelem. Na druhou stranu tentokrát autorka nedokázala vzbudit mou touhu nad pachatelem více přemýšlet a pátrat spolu s Josie. Tudíž jsem se ani nesnažila jej odkrýt dříve, což mám v thrillerech i detektivkách opravdu ráda.

V rámci celé série hodnotím knihu jako trochu slabší, přesto se jedná o vynikající thriller, který stojí za přečtení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz