Hlavní obsah
Sport

Do očí bijící české reklamy v NHL a na mistrovství světa

Foto: Sporťákovo info

Reklama v místech, kde ve skutečnosti vůbec není. Virtuální reklama se posunula a divák u obrazovky vidí něco jiného než divák na stadionu.

Článek

Světový šampionát v ledním hokeji, anebo zápasy NHL. Divák si při těchto zápasech libuje, jak čistá je ledová plocha. Oproti extraligovým zápasům, kdy převládají kluziště připomínající dětské omalovánky, si zde divák užívá zářivě bílého ledu.

Začalo to různými logy sponzorů, které se v obrazovkách zobrazovaly například na tribunách, různé animace před začátky sportovních zápasů už jsou samozřejmostí. Virtuální automobil v rohu ledové plochy během hokejového utkání? Určitě snadnější varianta než zde fyzicky zaparkovat automobil. Dalšími kroky jsou virtuální reklamy na mantinelech a ledové ploše.

V NHL se toto využívá již roky, důležitou roli hraje software a hlavní kamera. Pokud se na televizoru promítne záběr z jiné kamery, uvidíte ty reklamy, které jsou skutečně na mantinelech. Doba se posunula tak, že je možné vysílat více různých signálů, během jednoho utkání tak vidí jinou reklamu diváci na stadionu, u televizních obrazovek v Americe, jinou v Evropě a jinou v Asii. Pochopitelně to zvyšuje příjmy, zároveň i možnost pro různá zaměření těchto společností, které z důvodu pravidel nemohou mít fyzicky reklamu na stadionu. Příkladem může být jedna z českých sázkových kanceláří, která se tak dostává na zápasy NHL a dominovala také během nedávného světového šampionátu v ledním hokeji ve Švédsku a Dánsku.

Zůstaňte u statické reklamy

Automobil v rohu kluziště, logo sponzorů na tribuně, mantinely, ledová plocha. Všude se jedná o statické reklamy, software zcela jistě dokáže i dynamickou reklamu, ale toho se, doufejme, nedočkáme. Už nyní jsou virtuální české značky mimo naše stadiony do očí bijící. Položte si otázku: Všimli jste si během sledování zápasu NHL u obrazovky vůbec původních reklam na mantinelech (zahraničního loga), anebo vás až zaujalo logo české sázkové kanceláře?

Troufnu si říct, že odpověď je více než jasná. Firmy mají další možnost, dostat se více do povědomí sportovních diváků, tato reklama totiž momentálně funguje. Nesmí se ale s reklamou zajít příliš daleko, pokud se začne promítat dynamické reklama, naruší to sportovní přenos a diváky to akorát odláká od obrazovek.

Anketa

Jaký je váš názor na česká loga promítaná na zahraničních zápasech přes virtuální reklamu?
Líbí se mi to
12,9 %
Nelíbí se mi to
29 %
Neřeším to
58,1 %
Celkem hlasovalo 31 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz