Hlavní obsah
Sport

Ústí úřaduje ve druhé lize: Vtipné dresy a skvělá forma

Foto: Pexels

Nováček druhé české nejvyšší fotbalové soutěže se dostal do povědomí už ve třetí lize. Nyní svoji show předvádí i patro pod elitní soutěží.

Článek

Čtyři zápasy = čtyři výhry, plný počet dvanácti bodů. Takový úvod druholigové sezóny si v Ústí možná ani nepředstavovali. Nováček soutěže ale momentálně jede na vítězné vlně, pomohli mu k tomu tři domácí utkání ve čtyřech kolech. Tým ukazuje, že má sílu, ale především ukazuje to, že v severočeském městě nejde jen o show okolo fotbalu, ale především o samotný fotbal.

Aktivita ústeckého fotbalu na sociálních sítích se dostala mezi diváky během minulého soutěžního ročníku, kdy Viagem dominoval ve třetí lize. Je pochopitelné, že se kromě podporovatelů najdou také odpůrci. Sportovní utkání není už jen o samotném zápase, kluby, a nejen ty fotbalové, chystají pro fanoušky stále nový a nový doprovodný program. Nutno podotknout, že Ústí zvolilo jiný směr, jinou taktiku. Zafungovala? Stoprocentně ano.

O klubu momentálně ví snad každý správný fotbalový fanoušek. Síla sociálních sítí udělala z klubu značku, o kterou je zájem. Ten se projevoval už na zápasech třetí ligy, ještě větší se dá očekávat v Chance Národní Lize.

3 368

Přesně tolik diváků si našlo cestu na poslední domácí zápas ústeckých fotbalistů proti rezervě pražské Sparty. Na druhou ligu jde o nadprůměrnou návštěvu. Předchozí dva domácí zápasy vidělo 2 370 a 2 070 diváků. Severočeši za sebou mají prozatím jen jedno jediné utkání na stadionu soupeře, v Kroměříži se na utkání přišlo podívat 1 311 diváků.

Výstupné

S tímto modelem přišel klub v březnu loňského roku. Diváci neplatili za utkání předem, ale až po konci utkání. Fanoušek se po utkání sám rozhodl, zda přispěje či nikoli. A kolik přispěje? To už záleželo čistě na něm, rozhodovala spokojenost.

Když jsem v minulé sezóně sledoval sociální sítě ústeckého fotbalu, kde po každém domácím zápase probíhalo sčítání tohoto „Výstupného“, zarazilo mě, o jak nízké příspěvky šlo. Po prvním domácím utkání v novém ročníku třetí ligy byla průměrná částka na jednoho fanouška lehce přes tři koruny. Postupně se částka mírně zvyšovala, ale stále se dalo konstatovat, že v Ústí se chodí na fotbal zadarmo.

Ve druhé lize se od tohoto ustoupilo a vstupenky míří do prodeje před zápasem. Klubu tak do kasičky přiteče, při částce nezlevněné vstupenky 100,- Kč - 130,- Kč, zajímavější suma.

Dresy

Jak je to vlastně myšleno s novými dresy pro tuto sezónu? To ví asi jen nejvyšší velení klubu.

Do úvodního utkání nastoupili hráči v provizorních dresech s nápisem: „Nejkrásnější dresy na světě již brzy v Ústí“.

Ve druhém domácím utkání se dresy, dle hlášky z jednoho televizního pořadu Zdeňka Pohlreicha, pravděpodobně daly do jiného hrníčku. Proti rezervě Sparty na dresech Jiří Kára upozorňoval, že dresy už měly být v Ústí 4 minuty.

Co bude následovat? Netuším. Očekávám ale změnu potisku a další nové známé motto. Pro příště by se hodila hláška Dalibora Vrány z filmu Vrchní, prchni: „Ústí není Praha“, na severu Čech si holt na nové dresy musí počkat.

Nepřehnali to?

Pohledné moderátorky, otec Gabriel, nový šéf ultras.

Některé aktivity jsou dle mého přehnané, příkladem může být jmenování nového šéfa ultras, se kterým přišel sám klub. Pro skalní a dlouholeté příznivce to bylo plivnutí do tváře. Zde dle mého klub šlápl poněkud vedle.

Na druhou stranu ale i špatná reklama je dobrá reklama. Kroky, se kterými můžeme souhlasit či nesouhlasit, rozproudí diskusi a klub se dostává dál a dál mezi fanoušky fotbalu.

Dle mého si už klub vyzkoušel, co si dovolit může a co ne. Zná reakce diváků, podle toho může chystat další show.

Přes sociální sítě se ústecký fotbal dostal mezi mladé, kteří možná ani netuší, že se v Ústí hrála nejvyšší česká fotbalová soutěž. Šlo sice jen o krátkou epizodu, ale už navždy zůstane klub zapsán mezi účastníky ročníku 2010/2011. Ještě před dvěma lety obsadil 11. místo ve třetí lize. Přišly změny, velký obrat a máme zde tým se silným zázemím, který si jede vlastní party.

Na tiskové konferenci před začátkem sezóny padlo, že druhá liga Ústí nesluší, že by se zde měla hrát elitní soutěž. Stále jsme na začátku nového ročníku, do sezóny ale tým vstoupil výborně. Čas teprve ukáže, zda šlo o nováčkovskou euforii, anebo je tým tak silný, že bude bojovat o nejvyšší příčky a třeba i o účast v nadcházejícím ročníku Chance Ligy.

Anketa

Postoupí v letošní sezóně FK Viagem Ústí nad Labem do prvoligové Chance Ligy?
Ano
37,5 %
Ne
62,5 %
Celkem hlasovalo 16 čtenářů.

Zdroj: fkviagemusti.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz