Článek
Tento chytrý výdejní box nebude vydávat balíky, jak by se dalo očekávat, ale přímo na místě vytiskne oznámení o nezastižení adresáta.
„Chceme být průkopníky v doručování budoucnosti. Lístek o nezastižení si nově budou moci naši zákazníci osobně vyzvednout v Poštomatu, čímž zamezíme zbytečným nedorozuměním mezi pošťáky a adresáty,“ uvedl mluvčí České pošty Aleš Známka.
Efektivní a ekologické doručování oznámení
Tento inovativní systém se inspiroval úspěšnou praxí, kdy namísto fyzického doručování Balíku do ruky pošťáci roznášeli pouze oznámení o nezastižení. Tato metoda ušetřila nejen čas, ale i nemalé náklady na pohonné hmoty a jiné s logistikou spojené komplikace.
Nový Poštomat 2.0 tento proces posouvá ještě dál. Místo toho, aby se pošťák pokoušel předat balík, jednoduše zadá v systému adresu a klient dostane SMS zprávu, že se má dostavit do Poštomatu. Po příchodu k boxu si může vyzvednout tištěný lístek s oznámením, že nebyl zastižen. S tímto potvrzením pak již klasicky navštíví pobočku pošty a balík si osobně vyzvedne, tak jak je zvyklý. Na místě si pak ještě může zpříjemnit den třeba stíracím losem.
Konec zbytečných konfrontací
Pošťáci si dlouhodobě stěžují, že se při osobním doručování setkávají s nevolí u klientů, kteří jim zarputile vysvětlují, že jsou celý den doma a čekají na balík.
„Můžete těm lidem stokrát vysvětlovat, že jste je nezastihl doma, ale stejně vám budou do očí tvrdit, že tam jsou,“ postěžuje si jeden z pošťáků.
„Mockrát se mi stalo, že jsem oznámení o nezastižení předávala přímo adresátovi do ruky, ale ten si to ode mě odmítl převzít a stále trval na tom, že chce svůj balík, když si za to zaplatil,“ přidává se další z doručovatelek.
Díky Poštomatu 2.0 se tento konflikt eliminuje – klient si nyní oznámení o nezastižení vyzvedne sám. A Česká pošta je tak zcela kryta, protože pokud stojí adresát venku před Poštomatem, tak logicky nemůže být doma a čekat na balík, dodává mluvčí pošty.
Plány do budoucna
Česká pošta se netají ambicemi ještě více digitalizovat své služby. V rámci programu Poštomat 3.0 plánuje, že oznámení o nezastižení bude klientům doručováno elektronicky, ale pro vyzvednutí balíku bude nutné si osobně dojít na pobočku, kde si v samoobslužném kiosku vygenerují kód, se kterým si mohou zažádat o výdej balíku na jiné pobočce.
Nezbývá než doufat, že se České poště podaří své inovační tempo udržet a nadále přinášet další revoluční výhody, které zjednoduší život všem jejím zákazníkům.
Články od autora Švejkovinky jsou, jak již název napovídá smyšlené a nezakládají se na pravdě. Nemají za cíl nikoho urazit nebo poškodit. Naopak cílem těchto článků je pomocí absurdit pobavit a povznést se nad každodenní stres právě tak, jak je pro nás, české Švejky typické.