Hlavní obsah
Lidé a společnost

Podzimní Sbírka potravin měla rekordní úspěch. Lidé darovali 718 tun zboží

Foto: Sbírka potravin

Největší materiální sbírka měla letos enormní úspěch, zapojily se tisíce prodejen a dobrovolníků a lidé darovali rekordní počet zboží. To si nyní převezmou potravinové banky. Prostřednictvím neziskových organizací, měst a obcí se dostane k potřebným.

Článek

Zhruba 15 procent obyvatel České republiky se nachází pod hranicí chudoby a má problém si zajistit základní životní potřeby. Sbírka potravin se zaměřuje zejména na seniory, rodiny v krizi, rodiče samoživitele, pěstounské rodiny, lidi s postižením či bez domova. Cílem sbírky je pokrýt všechny regiony Česka. Letos se podařilo vybrat rekordních 718 tun potravin a drogerie.

„Potravinové banky zažívají enormní poptávku po pomoci a jejich sociální role je stále důležitější. Z našich statistik vyplývá, že počet lidí v nouzi průběžně narůstá,“ uvedl Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank v tiskové zprávě. „Musím velmi poděkovat všem dárcům. Ti totiž jasně prokázali, že jim není lhostejný osud druhých, kteří se ocitli v těžké životní situaci,“ dodal.

Potravinová sbírka se koná dvakrát ročně, na jaře a na podzim. Jedná se o největší materiální charitativních akcí v České republice. Letos na jaře se podařilo vybrat 495 tun potravin a drogistického zboží, před rokem na podzim 584 tun.

Lidé mohli 11. listopadu darovat potraviny a drogerii ve více než 2000 prodejen po celém Česku. Do 21. listopadu pak mohli k potravinové sbírce přispět také při nákupech online. Výtěžek, ale také počet zapojených prodejen byl letos na podzim nejvyšší v historii sbírek. Na Sbírce potravin se podílelo pět tisíc dobrovolníků.

Nejvítanějšími produkty, které lidé mohou darovat, jsou konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie.

Sbírku potravin pořádá Česká federace potravinových bank společně se Svazem obchodu a cestovního ruchu, Asociací společenské odpovědnosti a místními potravinovými bankami. Mezi partnery, které pak vybrané zboží distribuují mezi své klienty, patří neziskové organizace jako například Armáda spásy, NADĚJE, Člověk v tísni nebo Diakonie českobratrské církve evangelické.

Autorka: Barbora Báštěcká

Zajímají vás další články o nezisku a občanské společnosti? Působíte v neziskovém sektoru a hodily by se vám užitečné informace, jak zlepšit vaši práci? Navštivte náš web Svetneziskovek.cz.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz