Článek
A za své koncerty si umí zpěvačka Dara Rolins vydělat slušnou částku. V minulosti se o nějaká ta konkrétní čísla dokonce podělila. Za běžných, nepandemických okolností, vydělává měsíčně přibližně 700 tisíc až 1 milion korun pouze za živá vystoupení, tedy koncerty a komerční akce.
Kromě koncertů má Dara také významné příjmy z aktivit na sociálních sítích. Na Instagramu má přes 700 tisíc sledujících, což jde ruku v ruce i se získáváním lukrativních spoluprací.„Klenoty Aurum, Biotech USA, Panasonic, Avon, Huawei. Minulý týden jsem podepsala smlouvu s Pop Outletem. Všechno jsou to víceleté milionové kontrakty, konkrétnější být nemohu. Ale funguje to velmi dobře. Myslím, že pro všechny," prozradila zpěvačka v roce 2020.
Má vlastní značku
A nejen se známými značkami Dara spolupracuje. Své podnikatelské aktivity také rozšířila o vlastní lifestylovou značku VERMI by Dara, kterou představila v roce 2020.
Nabídka zahrnuje doplňky stravy, módu, parfémy, mýdla, pečující produkty na vlasy, vonné svíčky, difuzéry i mnoho dalšího. Například jednu z bund pořídíte za 5 900 Kč za kus, košili pak za 4 200 Kč. Difuzér za 1 700 Kč, vonnou svíčku za 550 Kč. Jedním z prvních produktů vůbec byla ručně vyráběná vonná svíčka „Lola“, pojmenovaná po její dceři. Svíčka obsahuje esenci jasmínu sambac a výtažek z kosatce, je vyrobena z rostlinného vosku a hoří až 50 hodin.
A pokud byste chtěli nosit stejnou kšiltovku jako Dara, dáte za ni 650 Kč. Často se ve svých kolekcích ukazuje také na sociálních sítích a u fanoušků má úspěch. S jejím počtem sledujících si udělá skvělou reklamu takřka okamžitě, což její firmě jistě pomáhá.
Navíc není divu, že se z velké části zaměřuje Dara právě na módu. Před založením vlastní značky spolupracovala s maďarskou módní značkou Sugarbird, pro kterou navrhla vlastní kolekci šatů.

Dara Rolins s dcerou Lolou
Úspěch vykoupený výčitkami
Ale i snové výdělky mají svou cenu. „To jsou hodiny, hodiny, hodiny na cestách. Jsem kočovník, regulérní kamioňák. I když to auto neřídím, je to únavné. Máme přejezdy Česko, Slovensko a občas jsou fakt nesmyslné, ale někdy to prostě nejde udělat líp. Trávím hodiny na zadní sedačce v autě. A pokaždé bojuju s tím, kolik času tam promarním. Co všechno jsem mohla udělat. A hlavně, jak moc věcí jsme si mohly říct a prožít s mojí dcerou Laurou, co všechno jsem jí mohla ukázat. Ta směs výčitek mě ničí,“ přiznala zpěvačka.
„Mám pět tanečnic, ke kterým mám závazek a spoléhají na nějaký přísun peněz, který jim měsíčně můžu zabezpečit. Mám dva manažery, pak mám na výplatní pásce zaměstnankyni chůvu, protože pracuju v nočním režimu a potřebuju, aby se mi někdo postaral o dítě. Je s Laurou od útlého dětství, je to člen rodiny, třetí babička. Kromě tradiční účetní mám ještě asistentku, která se mi stará o administrativu, smlouvy, faktury, což je pro mě dost důležité, protože jsem v papírech umělec. Kromě toho mi připomíná, co je kdy třeba zaplatit. A nedávno mi poslala varovnou esemesku: Teď bych doporučila neutrácet, doba je zlá!“ dodala, že to, co vydělá, není jen pro ni. Mimo jiné také Dara investuje do produkce svých vystoupení, aby poskytla divákům co nejkvalitnější zážitek.
Přesto se Dara nedávno dostala do řečí, když se debatovalo o vysokém honoráři za vystoupení ve Zlatých Moravcích. Slovenský web Zoznam pak informoval, že místní obyvatele Dařin honorář pobouřil. Řekla si totiž 10 tisíc eur, což je polovina celého rozpočtu na městskou pouť. Nepřidal tomu ani fakt, že Zlaté Moravce patří k nejzadluženějším městům na Slovensku.
Nikdo však nemůže Daře upřít, že vybudovala byznysové impérium. A podle svých slov je první zpěvačkou česko-slovenského původu, která se objevila na titulce magazínu Forbes.
Zdroj: expres.cz, Forbes, ahaonline.cz, Plus 7 DNÍ, iDNES.cz