Hlavní obsah
Finance

Stát se o důchodce nestará, už aby se vrátil Babiš. 23 tisíc měsíčně mi nestačí, říká Anna (69)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Chtěla by se mít lépe

Za celoživotní práci a dřinu ve fabrikách si zaslouží adekvátní odměnu. Tak to vidí paní Horáková. A je ochotna volit třeba i Andreje Babiše, pokud seniorům přidá peníze. Podle ní je to spravedlivé.

Článek

Průměrný důchod v roce 2023 překročil 20 tisíc korun, od ledna letošního roku se starobní, invalidní a pozůstalostní důchody zvýšily o 360 korun. Jen pro srovnání - ještě na konci roku 2021 činil průměrný důchod přes 15 425 korun. Je z toho tedy zřejmé, že senioři se mají stále lépe.

Dřela jsem, teď chci žít v klidu

Přesto to mnohým stále nestačí a chtěli by po státu, aby dával víc. „Mně chodí něco málo přes 23 tisíc. A řekněte mi, jak s tím mám vyjít. Ano, bydlím ve vlastním bytě, ale i tak. Je to prostě málo. Léky, dovolené, nákupy, samozřejmě oblečení atd., to vše stojí peníze,“ říká Anna Horáková z Brna.

Nepřipouští si, že by mohla žít skromněji. „Proč bych to dělala? Celý život jsem makala, dřela. Komunisté mě nenechali studovat, dlouho jsem musela pracovat ve fabrice, ničila jsem si zdraví. Po revoluci jsem si doplnila vzdělání, mám za sebou spoustu kurzů a dalších věcí. Pořád jsem se chtěla zdokonalovat a být platná na trhu práce. Povedlo se. Takže teď si chci žít v klidu.“

Paní Horáková také absolutně odmítá, aby si k důchodu ještě něco přivydělala, například na brigádě. „Opravdu ne, děkuji. Chápete, že jsem toho za život odpracovala tolik, že si to dnešní poslanci ani neumí představit? Ti o práci často ani nezavadili. Tak ať se snaží pro nás něco udělat,“ má naprosto jasno.

Babiš peníze vždycky najde

Podle jejích slov je čas, aby současnou vládu někdo vyměnil. Očekává příchod Andreje Babiše zpět do premiérského křesla a tím i zvyšování důchodů. „Je mi jedno, kde to vezme. Nedělám si o něm iluze, hrabe si pro sebe úplně stejně jako ostatní. Ale vždycky najde peníze, aby zapůsobil na své voliče. A jak jinak to také dělat? Sliby a řečmi? Ne, díky, toho bylo za komunistů dost.“

Argument, že předseda hnutí ANO tuto zemi pouze zadlužuje bez vize a plánu, jak Českou republiku posouvat, rodačku z Havířova nijak nepřesvědčí. Jak se říká, jedním uchem tato slova pouští dovnitř, druhým ven. „Jak jsem řekla, nedělám si o něm iluze. Nakonec, jeho minulost v StB mluví sama za sebe. Když ale nám důchodcům pomůže, jsem ochotna mu ten hlas hodit.“

Paní Horáková má tři vnuky, ani to ji ale nedonutí se zamyslet. „A vy si jako myslíte, že stát zkrachuje? To je blbost. A i kdyby, máme tu přeci Evropskou unii, ta si nemůže dovolit mít ve svém středu nějakou černou ovci. Řecku také pomohli, to samé by udělali i s námi. Není prostě možné, aby si některé skupiny obyvatel neustále hrabaly peníze a na jiné se kašlalo. Až si politici sníží platy, jsem ochotna se o tom bavit i u důchodů. Do té doby ne.“

Zdroj: autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz