Hlavní obsah
Příběhy

Opravář mi začal nadávat, že cena opravy mého auta je moc nízká. Když došlo na placení, zůstal zírat

Foto: standret/Freepik.com

Když jsem odvezla své auto do servisu, čekala jsem běžnou opravu a obyčejnou platbu. Jenže místo toho jsem zažila něco, co mi připadalo spíš jako divadlo.

Článek

Nepříjemný začátek

Auto začalo při jízdě podivně chrastit a já se bála, aby mě někde nenechalo. Proto jsem zavolala do menšího servisu, kde jsem byla poprvé. Mechanik na mě působil od začátku poněkud odměřeně, ale řekla jsem si, že hlavní je, aby auto opravil.

Oprava trvala pár minut

V servisu se na vůz podíval a za chvíli zmizel pod kapotou. Seděla jsem v čekárně, když se ozvalo pár kovových zvuků a za deset minut byl zpět. Tvrdil, že šlo jen o drobnost. Byla jsem překvapená, protože jsem se bála, že půjde o větší závadu.

Cena, která ho rozčílila

Pak mi suše oznámil, že celá oprava vyjde na tři sta korun. Jenže místo toho, aby byl rád, že práci zvládl rychle, začal se rozčilovat. Říkal, že se mu takové zakázky vůbec nevyplatí, že se kvůli takovým drobnostem servisy neuživí a že zákazníci nechápou, kolik ho stojí čas a vybavení. Jeho tón byl ostrý a měl jsem pocit, že mi vyčítá něco, co vůbec nebyla moje vina.

Moje rozhodnutí

Poslouchala jsem jeho tirádu a bylo mi trapně. Přitom jsem byla vděčná, že šlo jen o maličkost. Nakonec jsem sáhla do kabelky a místo tří stovek mu podala tisícikorunu. Vysvětlila jsem mu, že chápu, že jeho práce má hodnotu, a že si vážím toho, že mi auto rychle zprovoznil.

Reakce, kterou jsem nečekala

V tu chvíli úplně ztichl. Díval se na bankovku a na mě, jako by nevěřil, že to myslím vážně. Najednou byl v rozpacích, začal koktat, že to není potřeba, ale já trvala na svém. Vzala jsem si jen malou účtenku a on tam stál s pusou dokořán.

Jak jsem to vnímala já

Když jsem odjížděla, cítila jsem zvláštní směs pocitů. Na jednu stranu jsem byla ráda, že jsem se rozhodla tak, aby neměl pocit, že jeho práce nestojí za nic. Na druhou stranu mě mrzelo, že se mnou jednal tak podrážděně, místo aby jednoduše řekl, že je částka malá, a nechal to na mně.

Poučení pro příště

Díky téhle zkušenosti jsem si uvědomila, že někdy může i drobná oprava znamenat pro někoho frustraci, ale také že lidský přístup dokáže všechno změnit. Opravář mi nadával, že dostane málo, a nakonec odešel s tisícovkou navíc. A já s pocitem, že jsem udělala něco, co mu možná otevřelo oči.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz