Hlavní obsah
Příběhy

Prodala jsem na internetu rifle. Kupující se ozvala, že chce zpět peníze kvůli lístečku v kapse

Foto: mrsiraphol/Freepik.com

Prodala jsem staré rifle přes internet. Byly téměř nenošené a v perfektním stavu. Týden po prodeji se mi ale ozvala kupující s požadavkem, který mě naprosto zarazil.

Článek

Prodej, který vypadal jednoduše

Rozhodla jsem se udělat pořádek ve skříni a zbavit se věcí, které už nenosím. Rifle jsem koupila před pár lety, stály dost, ale nějak mi nesedly. Ležely v šatníku skoro nové, takže jsem je vyfotila, napsala férovou cenu a nabídla je k prodeji. Ozvala se mi žena, která o ně měla velký zájem, domluvily jsme se a já je hned druhý den poslala poštou. Všechno proběhlo hladce, a já měla radost, že jsem uvolnila místo ve skříni a ještě z toho něco málo měla.

Nečekaná zpráva

Po týdnu mi přišla od kupující zpráva. Psala, že by chtěla vrátit peníze, protože se cítí podvedená. Nechápala jsem proč. Rifle přece byly přesně takové, jak jsem je popsala. Zeptala jsem se, co se stalo, a ona mi poslala fotografii. Na ní byl lísteček z obchodu, který našla v kapse riflí. A na tom lístku byla cena o několik set korun nižší, než za kolik jsem je prodala.

Hádka kvůli papírku

Kupující mi napsala, že jsem nepoctivá a že jsem ji chtěla ošidit. Tvrdila, že jsem schválně nechala lísteček v kapse, abych se jí vysmála. Vysvětlovala jsem jí, že jsem o tom lístku vůbec nevěděla, že rifle jsem kupovala dávno a neměla jsem ponětí, že tam něco zůstalo. Ale nechtěla to slyšet. Podle ní jsem „prodala použité zboží dráž než bylo nové“.

Zbytečné vysvětlování

Snažila jsem se zůstat klidná. Napsala jsem jí, že cenu jsem si stanovila podle aktuální hodnoty a stavu věci, ne podle toho, co kdysi stálo v obchodě. To, že někde v kapse zůstal starý štítek, přece nic nemění. Rifle byly kvalitní, bez jediné vady, a cena byla přiměřená. Ona ale trvala na svém. Chtěla vrácení peněz a začala mi vyhrožovat, že mě nahlásí administrátorům bazaru.

Když se z maličkosti stane problém

Po pár dnech hádání jsem přestala odpovídat. Měla jsem čisté svědomí a neviděla jsem důvod cokoliv vracet. Nakonec se už neozvala. Jen ve mně zůstal zvláštní pocit, jak snadno se může obyčejná věc změnit v problém.

Od té doby

Teď pokaždé, když něco prodávám, kontroluji kapsy, švy i podšívky. Ne proto, že bych chtěla něco skrývat, ale protože vím, že i malý lístek s cenou dokáže člověka pořádně rozčílit. A pokaždé, když něco balím do krabice, si vzpomenu, jak jsem tehdy málem přišla o trpělivost kvůli pár číslům vytištěným na papíře.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz