Hlavní obsah

Prodavačka se mi posmívala, že platím stravenkou. Pohotově jsem ji setřela

Foto: freepik/Freepik.com

V obchodě jsem zažila nepříjemný okamžik, když se mi prodavačka posměšně vyjádřila k tomu, že platím stravenkou. Nečekala ale, že jí okamžitě vrátím úder.

Článek

Nákup, který měl být rychlý

Byl to obyčejný den po práci. Stavila jsem se v malém supermarketu kousek od kanceláře pro pár věcí na večeři. Měla jsem chuť na čerstvé pečivo, zeleninu a nějaký sýr. Košík jsem zaplnila během pár minut a postavila se k pokladně. Před sebou jsem měla jen jednu paní, takže jsem počítala s tím, že budu doma do dvaceti minut.

Nečekaný komentář

Když přišla řada na mě, položila jsem zboží na pás a podala prodavačce stravenku. Platím jimi docela často, protože je dostávám od zaměstnavatele a nechci je nechávat ležet v šuplíku. Prodavačka se na mě podívala a s výrazem, který jasně naznačoval pobavení, pronesla: Tak vy patříte k těm, co neplatí normálně? Bylo to vyřčeno dost nahlas, takže se po nás otočilo několik lidí ve frontě za mnou.

Chvilka na rozmyšlenou

V první vteřině mě to zaskočilo. Cítila jsem, jak se mi hřeje obličej a že by bylo snadné neříct nic a jen rychle odejít. Ale pak jsem si uvědomila, že takové chování není v pořádku. Měla jsem dvě možnosti. Nechat to být a odnést si domů nepříjemný pocit, nebo jí to vrátit slušně, ale trefně. Rozhodla jsem se pro druhou variantu.

Odpověď, kterou nečekala

Usmála jsem se na ni a klidným hlasem řekla: Platím úplně normálně, jen využívám benefit, který mi dává moje práce. A víte co, možná by stálo za to, aby i u vás dávali stravenky, pak byste věděla, že je to docela příjemné. V tu chvíli se ozval potlačený smích od pána za mnou a prodavačka zrudla. Bylo vidět, že netušila, co na to říct, a rychle dokončila mou transakci.

Odchod s dobrým pocitem

Cestou z obchodu jsem se cítila lehčí. Ne proto, že bych někoho urazila, ale protože jsem se zastala sama sebe. Někdy stačí pár slov, aby člověk dal najevo, že si nenechá líbit posměch nebo ponižování. A i když šlo o drobnost, připomnělo mi to, že nemusím mlčet, když se mi něco nelíbí.

Poučení do budoucna

Od té doby si více všímám, jak lidé mluví k ostatním. Vím, že práce s lidmi není snadná a každý může mít špatný den. Ale to není důvod chovat se neuctivě k zákazníkům. Možná si prodavačka mou reakci zapamatuje a příště se rozhodne raději usmát, než někoho zesměšnit. A já si zase potvrdila, že i obyčejný nákup může být příležitostí ukázat, že máme vlastní hlas.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz