Hlavní obsah
Příběhy

V luxusní restauraci nám čišník naúčtoval dvojnásobnou cenu. Odmítli jsme zaplatit a strhla se mela

Foto: DC Studio/Freepik.com

Chtěla jsem si s partnerem dopřát hezký večer v luxusní restauraci, ale místo příjemného zážitku jsme se dostali do situace, kdy nám číšník přinesl účet s dvojnásobnou cenou.

Článek

Večer, který měl být výjimečný

Ten večer jsme si oba slíbili, že se pořádně rozmazlíme. Vybrali jsme si restauraci, o které jsme dlouho slyšeli. Elegantní interiér, bílé ubrusy a tichá hudba v pozadí. Byla jsem nadšená, protože jsem si připadala výjimečně. Objednali jsme si víno, předkrm a každý hlavní chod. Všechno chutnalo skvěle, i když porce byly menší, než bych čekala. Atmosféra ale vše vyvažovala a já se těšila, že si večer zapamatujeme v dobrém.

Nepříjemné překvapení na účtu

Když jsme požádali o účet, položil nám ho číšník na stůl s úsměvem. Ten úsměv ale rychle vystřídal můj šok. Celková částka byla téměř dvojnásobná oproti tomu, co jsem si průběžně počítala. Nejprve jsem si myslela, že se jedná o omyl. Prohlížela jsem položky, ale všechno vypadalo správně, jen ceny byly jiné než v jídelním lístku. Ukázala jsem to partnerovi a ten hned potvrdil, že je to podivné.

První pokus o vysvětlení

Zavolala jsem číšníka a zeptala se, proč jsou ceny jiné než v menu. Tvrdil, že prý máme starší jídelní lístek a že ceny už dávno stouply. Jenže my jsme si ho dostali ten večer přímo od hostesky u vstupu. Snažila jsem se mu to klidně vysvětlit, ale začal být podrážděný a opakoval, že takové ceny prostě platí. V tu chvíli jsem cítila, jak se mi zvedá adrenalin. Nebyla jsem ochotná nechat se obrat jen proto, že jsme v podniku, kde lidé obvykle bez mrknutí oka platí.

Odmítli jsme zaplatit

Rozhodli jsme se, že zaplatíme pouze částku podle jídelního lístku, který nám dali. Položila jsem hotovost na stůl a řekla mu, že je to férové. Číšník to ale odmítl přijmout. Tvrdil, že pokud nezaplatíme celou částku, zavolá manažera. Začala jsem mít obavy, kam to povede, ale ustoupit jsem nechtěla. Partner se přidal na mou stranu a snažil se také klidně vysvětlit, že nejsme ochotní být obětí podvodu.

Strhla se mela

Manažer přišel a začal nám vyčítat, že jsme si dovolili zpochybňovat jejich ceny. Argumentoval tím, že podnik má renomé a že se nikdy nesníží k podvodu. Jenže fakta byla jasná. Přinesla jsem mu jídelní lístek a ukázala konkrétní rozdíly. Namísto snahy o smír se pustil do ostrého tónu a kolem nás už začali zpozornět i další hosté. Atmosféra byla napjatá a já se cítila jako na jevišti. V jednu chvíli se do diskuse zapojil starší pár od vedlejšího stolu a přisvědčil, že i jim se zdály ceny přemrštěné. To dodalo odvahu nejen nám, ale i dalším hostům, kteří začali šumět a obracet oči k obsluze.

Jak to dopadlo

Nakonec manažer viděl, že situace už je neúnosná. Hosté se začali cítit nepříjemně a hrozilo, že podnik přijde o pověst přímo před očima všech přítomných. Neochotně přikývl, že zaplatíme jen částku odpovídající jídelnímu lístku. Bylo vidět, jak mu to vadí, ale nic jiného mu nezbylo. My jsme zaplatili a odešli, i když nálada, se kterou jsme do restaurace přišli, byla dávno pryč.

Nepříjemná dohra

Když jsme vyšli ven, byla jsem otřesená. Těšila jsem se na krásný večer, ale odnášela jsem si spíš pocit křivdy a vzteku. Zároveň mě ale napadlo, že jsme udělali správně. Kdybychom zaplatili bez řečí, nejspíš by to opakovali u dalších hostů. A i když jsem si myslela, že podobné věci se dějí jen v cizině, zjistila jsem, že i v centru města může být luxus jen dobře nastražená past na důvěřivé zákazníky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz