Hlavní obsah
Nakupování

Vinted aneb jak mě málem podvedli

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Vinted vypadá bezpečně.. teda pro ty, kteří zde již nějakou dobu prodávají. Na nové uživatele tu čekají podvodníci.

Tento článek je věnován všem, kteří prodávají věci na internetu. Právě na tento typ uživatelů se hodně zaměřují podvodníci. A jeden z nich to zkoušel i na mě přes známou aplikaci Vinted.

Článek

V dnešní době jsou prodejní servery plné podvodníků. Tito šmejdi nejčastěji využívají neznalosti prodávajících a bohužel často se jim povede je připravit o všechny peníze na účtu. A jeden z nich to zkoušel i na mě přes známou aplikaci Vinted. Naštěstí ale vše dobře dopadlo, protože jsem zareagovala včas.

Tento článek bych chtěla věnovat hlavně začínajícím uživatelům, kteří plánují v budoucnu využít aplikaci Vinted a třeba si něco přivydělat.

Vinted je jednou z nejznámějších prodejních aplikací. A bohužel taky plná podvodníků. Ti se hlavně zaměřují na nové uživatele (čerstvě zaregistrované, nebo uživatele, kteří nemají na Vinted udělené hodnocení). Jedním z těchto uživatelů jsem byla i já. Zaregistrovala jsem se a přidala jsem pár věcí, které jsem chtěla prodat. Ani ne po cca dvou hodinách mi přes aplikaci přišla zpráva, že někdo má zájem o věc, kterou prodávám. Bylo v ní psáno, že položka již byla zaplacena, ale zájemce mě v mí žádal o email ohledně adresy. A to je první znak podvodníka. Platby na Vinted fungují tak, že pokud má někdo o daný předmět zájem a zaplatí ho, v chatu se objeví políčko na vygenerování kódu (ten následně přijde do emailu). Takže zásada číslo jedna. Kupující po vás NIKDY nebude chtít email. Všechny údaje týkající se adresy a místa dodání si nastavíme v aplikaci sami a poté se generují na odesílací štítek.

Já jako neznalý uživatel jsem tedy email poslala. Šťastná, že někdo má o danou věc zájem jsem se koukla do emailu a tam přišla následující zpráva…

Odesílatel: vintedcz.com (což je další znak podvodníka). Jediný email, který používá Vinted k oznámení je: Parta@Vinted.cz

Dále zde bylo políčko: Získat peníze. Po kliknutí na něj se objevil portál, kde bylo potřeba zadat číslo platební karty. Já blbá si myslela, že když se tam zadá platební karta, že se to spáruje s Vinted. Po zadání údajů to požadovalo heslo a točilo se tam kolečko (jako například u načítání webovek). Daný podvodník se snažil dostat na můj bankovní účet (ale naštěstí se tam nedostal, protože jsem nežádala heslo). Po této situaci jsem se naštěstí rozhodla ukázat ten email rodičům a příteli, který mi řekl, jak Vinted doopravdy funguje. V tu chvíli, kdy mi řekl, že to je podvod tak mě zalilo horko a strach… představa, že se mě právě někdo snažil obrat (a zrovna mě, která o těhlech podvodech ví a čte o nich). Okamžitě jsem vytočila zákaznickou linku a díky vstřícnosti operátorky si zablokovala jak kartu, tak i účet. Naštěstí žádné peníze nezmizely, ale nechybělo mnoho. Proto jsem se rozhodla se o tuto zkušenost podělit a varovat vás. Opravdu buďte opatrní a pečlivě prověřte, kam zadáváte údaje. Já jsem měla štěstí, ale taky jsem mohla mít prázdný účet…

Na závěr shrnutí a poznávací znaky, že se vás někdo snaží podvést přes Vinted.

  • Do zpráv vám přijde žádost o zaslání vaší emailové adresy.
  • Pokud email pošlete, přijde vám email, který vypadá jako od Vinted, ale je od podvodníka. Jediná správná emailová adresa, která patří Vinted je: Parta@Vinted.cz (všechny zprávy chodí pouze z této adresy).
  • Nebojte se a email ukažte známým, rodičům... lepší je se poradit, než přijít o peníze. Není ostuda se zeptat, v hodnotě případech vás tento dotaz může zachránit.
  • Pokud někam zadáte údaje k vašemu internetovému bankovnictví (číslo karty, uživatelské jméno, heslo) okamžitě volejte na zákaznickou linku a nechte si vše zablokovat, aby nic nestihlo odejít. Pak jste zachráněni.
  • Než se rozhodnete používat Vinted nebo jiné aplikace určené k prodeji věcí, zeptejte se někoho, kdo s tím má zkušenosti a požádejte o ukázku, jak má vše vypadat. Pokud nemáte známého, projděte internetové články a YouTube. Je toho spoustu a těch pár minut přečtení nebo shlédnutí se vyplatí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Vinted

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám