Článek
Dosavadní zkušenost s rychlostí doručení
Rychlost doručení obyčejných dopisů typu B, které jsem obdržel či odeslal, byla do této doby většinou dodržována. Dopis přišel třeba za 3 nebo 4 dny, což je ještě v dnešní době snesitelné. To bohužel ale dlouho České poště nevydrželo.
26.9. 2023
Odesílatel mi odesílá obyčejný dopis typu B, u kterého Česká pošta zaručuje dodání za 3-5 pracovních dní. Očekávám tedy standartní situaci že dopis dojde tak za 3 nebo 4 dny. Opak je ale pravdou a očekávaný dopis nepřichází. A tak čekám a doufám, že dopis přijde 5 den. To se také nestalo.
4.10. 2023
Dopis přišel až za 8 dní (6 pracovních dní). To by jistě ještě šlo pochopit, kdyby dopis šel třeba z druhého koutu republiky. Úsměvné na tom ale je, že se jedná o dopis, který mi byl odeslán ze stejného kraje, kde bydlím. Zajímalo by mě, co tedy ten dopis těch 6 pracovních dní po našem kraji dělal, než jsem ho obdržel.
Zkouším řešit situaci u jejich zákaznické linky
Hledal jsem, zda pošta za nedodržení termínu doručení nenabízí nějaké kompenzace či za to, kdyby se to opakovalo. Nic o tomto jsem ale nenašel a tak jsem zkusil kontaktovat jejich zákaznickou linku. Robot mě ujišťoval, že průměrná doba čekání v současné době je 5 minut, operátorka telefon zvedla ale až za více než 16 minut. Paní mi vlastně řekla, že se situací nemohu dělat nic, může se mi to klidně stát stokrát za sebou a můžou mi to doručit klidně za 14 dní, ale jediné co já můžu je podat stížnost. Že prý pokud posílám pouze obyčejné psaní „jen“ za 27 korun tak na nic nemám nárok. Prý bych na něco mohl mít nárok pouze u doporučeného psaní, ale jak sama paní říkala, je to jen pár korun.
A co z toho vyplývá?
Ve finále z toho vyplývá že i když pošta garantuje nějakou dobu dodání tak stejně když dojde k poruše tohoto termínu doručení tak vy s tím kromě stížnosti nic udělat nemůžete. Nemáte ani nárok na kompenzaci. Obávám se že s Českou poštou to bude už jen horší a horší.