Hlavní obsah
Lidé a společnost

OnlyFans: Z původní umělecké platformy k erotickému obsahu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Tomáš Magnusek

Co je to OnlyFans? Co bylo jeho původním záměrem a proč se na něm dají v současné době vydělat miliony?

Článek

Poprvé jsem se s platformou OnlyFans potkal už v začátcích, když přicházela na český trh. Jak sama jeho největší česká umělkyně Kafuu potvrdila v našem rozhovoru, původně šlo o prostor pro umělce všeho druhu. Za bránou této platební platformy jste mohli objevit obsah od vaření přes malování až po trochu bizarnější tvorbu.

Nicméně, rychle jsem zaznamenal, že se situace začala měnit. Co bylo původně zamýšleno jako kreativní hřiště, se rychle proměnilo v něco, co málokdo očekával. Dnes je na OnlyFans převážná část obsahu erotického charakteru a původní myšlenka platformy se ztrácí v zapomnění.

Když se dnes zmiňuje OnlyFans ve společnosti, většina lidí automaticky spojí tuto platformu s placeným erotickým obsahem. Nedávno i známá osobnost jako Simona Krainová začala nabízet své aktové fotografie prostřednictvím této služby.

Tento vývoj ukazuje, jak se původní koncept může v průběhu času změnit a jak moc mohou tržní síly ovlivnit charakter online platformy. Koneckonců, nikdy není nic tak, jak vypadá.

S Kafuu jsem se doposud setkal pouze prostřednictvím internetu, prostřednictvím článků a několika videí, která rozebírala její bizarní počiny. Očekával jsem tedy odvážnou a sebevědomou mladou ženu, která si v 18 letech vydělává miliony ročně. Místo toho se objevila tichá a skromná studentka konzervatoře s jasnými sny a odhodláním je uskutečnit. Byla to úplně jiná osoba než ta, kterou jsem znal z videí, která prodává své použité spodní prádlo.

S Kafuu jsem se poprvé osobně setkal na natáčení mé talkshow v Praze. Přizval jsem do dílu společně s Jiřím Krampolem, Anetou Mitušinou a Denisou Phauserovou. Bylo to pro mě jedno z těch více šokujících setkání v mém životě a této branži.

Přikládám odkaz na celý rozhovor, ať si obrázek můžete udělat sami:

A malý úryvek z rozhovoru i zde:

Jsi modelka, zpěvačka a herečka, co z toho Tě baví nejvíce?

Tak já se teď převážně věnuji focení na platformu OnlyFans, kam přidávají umělci svoje díla. Může to být vaření, po malovaní až po fotky. Jedná se o placený obsah, a v tom je rozdíl například od Instagramu. Já tam dávám fotky s erotickým obsahem a to je to, co mě živí. Ale není to nutnost. Já jsem toho názoru, že když ta slečna ukáže všechno, tak už nemá co nabídnout.

A co ta zpěvačka? Jak to máš se zpěvem?

Já studuju konzervatoř. A chtěla bych se tomu i nadále věnovat. Zkoušela jsem nějaké muzikály v Karlíně, ale to mi zatím nevyšlo. Studuji pop a mám dobrého kamaráda, s kterým jsme nazpívali písničku Hafo.

Já jsem ten večer točil s Adamem Kajumim a on mi to pustil jako asi prvnímu nebo druhému. A já jsem si myslel, že je to celý nahraný, že jsi tak skvělá herečka a celý to v tom klipu jenom hraješ. Ale bylo to marketingově strašně dobře udělaný. Zároveň je spousta lidí, co Vás za to nemá rádo, je to tak?

Paradoxem je, že lidi, co na to nejvíce nadávají, tak na to nejvíce koukají.

Nemáš strach z toho, že Tě třeba za 20 let někdo odsoudí za to, co jsi dělala? Například tvoje děti? Chápu, že teď jsi v kurzu a vydělává Ti to, ale pomýšlela jsi i na budoucnost?

Já jsem s tím nějak smířená. Tohleto jsem si říkala ještě než jsem tohle všechno začala dělat. Tak jsem se s tím musela vyrovnat a počítat s tím dopředu. Nemusím to nikomu vysvětlovat a ani nechci. Argumenty si přichystám pro svoje děti, ale u ostatních je mi to jedno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz