Hlavní obsah
Názory a úvahy

Represe proti kšeftařům z drogami je nutná. K marihuaně bych byl mírně benevolentní

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Tomáš Magnusek

Během dalšího rozhovoru jsme rozebrali mé názory na drogy na Broumovsku a i toleranci těch lehčích drog jako je marihuana. Ke konci rozhovoru jsme si popovídali i o rozhodnutí ústavního soudu o změně pohlaví bez operačního zákroku.

Článek

V části Náchodska jsou problémy s drogami, dokonce se tu i vaří. Vy sám byste byl pro větší represi, co se týče užívání drog?

Drogy jsou špatné. Ať už když jsem učil nebo jako ředitel sociální služby, kdy jsme začínali ve školách u některých uživatelů, tak vím, co drogy dokážou. Tvrdší tresty pro lidi, kteří je vaří nebo prodávají, jsou na místě.

Vy jste někdy kouřil marihuanu?

Tak já bych určitě rozdělil marihuanu a drogy. Já jsem nikdy neměl cigaretu, nebral jsem drogy, ani jsem nevyzkoušel marihuanu. Nepiju ani alkohol. Cokoliv vás svazuje a má vliv na vaše myšlení, nutí vás to dělat to, co byste normálně nedělal, tak je to za mě špatně. Nejsem takový typ člověka.

Když se zamyslím nad rolí médií, tak některé propagují marihuanu jako věc, která není nebezpečná. Nebojíte se té benevolence vůči drogám?

Víte, jakákoliv návyková látka je špatná. Ale, upřímně, já si myslím, že k marihuaně bych mírně benevolentní byl, protože znám případy, kdy léčba mastí z marihuany pomohla. Ale opravdu mazat si mast anebo kouřit šestkrát za den, jsou dvě naprosto odlišné věci. Vůči tvrdým drogám bych byl velmi důsledný.

A jak byste to udělal?

Tak nejdřív bych se snažil společně s Policii ČR rozbít síť těch „kanálů“. Nikdo nechce přeci, aby jeho dítě mělo takovouhle potíž. V dnešní době je to obrovský byznys. Je to byznys na úkor lidského života a i jeho okolí.

7. května letošního roku Ústavní soud zrušil podmínku, že člověk když chce změnit pohlaví, tak nemusí projít operativním zákrokem. Jak se na tohle díváte?

Já můžu mluvit především o tom, co jsem zažil, s kým jsem se potkal, ze své vlastní zkušenosti. Tak první věc je, že se znám s dívkou, která se odjakživa cítila jako chlapec. A byla to velmi nešťastná dívka. Došlo tedy k absolutní proměně a v současné době je to velmi šťastný muž. Je to vývoj společnosti a je to velmi složité téma. Bojím se, aby toho někteří lidé jen nezneužili.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz