Článek
Dlouho očekávaná zásilka
Objednávku jsem si pečlivě vybírala. Trávila jsem celé večery pročítáním recenzí, porovnáváním parametrů a sledováním videí. Nakonec jsem si vybrala model, který byl v akci a měl výborné hodnocení. Zaplatila jsem ho předem, aby dorazil co nejrychleji. Den, kdy mi kurýr volal, že stojí před domem, jsem si v práci vzala volno. Chtěla jsem si ten okamžik vychutnat.
Krabička byla neporušená, elegantně zabalená. Sedla jsem si ke stolu, udělala si kávu a pomalu rozbalovala jednotlivé vrstvy. Když jsem konečně otevřela víko, zůstala jsem sedět v naprostém šoku.
První podezření
Místo nového telefonu tam ležel starý, poškrábaný přístroj, který vypadal, jako by prošel peklem. Zadní kryt byl prasklý, displej měl šmouhy a v rohu se odlupovala barva. Chvíli jsem jen nevěřícně zírala. Zkontrolovala jsem obal, jestli jsem se náhodou nespletla. Ale ne, adresa i objednací číslo seděly.
Napadlo mě, že jde možná o omyl při balení, tak jsem se snažila zachovat klid. Udělala jsem pár fotek a okamžitě volala na zákaznickou linku. Po chvíli čekání se mi ozvala unaveně znějící operátorka. Vysvětlila jsem jí, že jsem obdržela použitý a zjevně poškozený telefon místo nového.
Reklamace, která se změnila v boj
Operátorka mi nejdřív tvrdila, že k takové situaci nemůže dojít, protože každý kus je prý kontrolován. Když jsem jí poslala fotky, zmlkla a řekla, že to musí „prověřit s oddělením expedice“. Slíbila, že se mi do dvou dnů ozvou. Jenže nikdo nevolal.
Po třech dnech jsem to nevydržela a volala znovu. Tentokrát jiný pracovník tvrdil, že telefon mohl být vystavený kus a že jsem s tím musela souhlasit při nákupu. To mě rozčílilo. Vše jsem si znovu ověřila v potvrzení objednávky a žádná zmínka o vystaveném kusu tam nebyla. Po dlouhém rozhovoru mi nakonec přislíbili výměnu, ale jen pokud jim zařízení pošlu zpět a oni uznají, že chyba je na jejich straně.
Odeslání a čekání
Zabalila jsem telefon do původní krabice, přidala formulář, fotky i kopii účtenky a poslala balíček zpět. Každý den jsem kontrolovala e-mail a sledovala stav zásilky. Trvalo to přes týden, než se ozvali. Potvrdili, že skutečně došlo k chybě při balení, a omluvili se s tím, že mi pošlou nový kus.
Tentokrát jsem se už netěšila. Když druhý balíček dorazil, otevírala jsem ho s opatrností, skoro s obavou. Uvnitř byl konečně nový, neporušený telefon. Ale radost, kterou jsem očekávala, se už nedostavila.
Hořká zkušenost
Z celé situace jsem si odnesla jen nepříjemný pocit, že ani u velkých e-shopů si člověk nemůže být jistý, co mu přijde. Kdybych si telefon nekontrolovala hned po doručení, možná by mi reklamaci ani neuznali. Teď už každou zásilku rozbaluji s kamerou v ruce, abych měla důkaz. Koupit si něco nového měl být příjemný zážitek, ale mně zůstala jen nedůvěra.





