Hlavní obsah

Objednala jsem si nový telefon. Když jsem otevřela balíček, okamžitě jsem volala na reklamační

Foto: Mateus Andre/Freepik.com

Když mi přišla SMS, že zásilka dorazila, měla jsem radost jako malé dítě. Nový telefon jsem si přála už dlouho a těšila se, až si ho vyzkouším. Jenže jakmile jsem balíček otevřela, radost mě okamžitě přešla.

Článek

Dlouho očekávaná zásilka

Objednávku jsem si pečlivě vybírala. Trávila jsem celé večery pročítáním recenzí, porovnáváním parametrů a sledováním videí. Nakonec jsem si vybrala model, který byl v akci a měl výborné hodnocení. Zaplatila jsem ho předem, aby dorazil co nejrychleji. Den, kdy mi kurýr volal, že stojí před domem, jsem si v práci vzala volno. Chtěla jsem si ten okamžik vychutnat.

Krabička byla neporušená, elegantně zabalená. Sedla jsem si ke stolu, udělala si kávu a pomalu rozbalovala jednotlivé vrstvy. Když jsem konečně otevřela víko, zůstala jsem sedět v naprostém šoku.

První podezření

Místo nového telefonu tam ležel starý, poškrábaný přístroj, který vypadal, jako by prošel peklem. Zadní kryt byl prasklý, displej měl šmouhy a v rohu se odlupovala barva. Chvíli jsem jen nevěřícně zírala. Zkontrolovala jsem obal, jestli jsem se náhodou nespletla. Ale ne, adresa i objednací číslo seděly.

Napadlo mě, že jde možná o omyl při balení, tak jsem se snažila zachovat klid. Udělala jsem pár fotek a okamžitě volala na zákaznickou linku. Po chvíli čekání se mi ozvala unaveně znějící operátorka. Vysvětlila jsem jí, že jsem obdržela použitý a zjevně poškozený telefon místo nového.

Reklamace, která se změnila v boj

Operátorka mi nejdřív tvrdila, že k takové situaci nemůže dojít, protože každý kus je prý kontrolován. Když jsem jí poslala fotky, zmlkla a řekla, že to musí „prověřit s oddělením expedice“. Slíbila, že se mi do dvou dnů ozvou. Jenže nikdo nevolal.

Po třech dnech jsem to nevydržela a volala znovu. Tentokrát jiný pracovník tvrdil, že telefon mohl být vystavený kus a že jsem s tím musela souhlasit při nákupu. To mě rozčílilo. Vše jsem si znovu ověřila v potvrzení objednávky a žádná zmínka o vystaveném kusu tam nebyla. Po dlouhém rozhovoru mi nakonec přislíbili výměnu, ale jen pokud jim zařízení pošlu zpět a oni uznají, že chyba je na jejich straně.

Odeslání a čekání

Zabalila jsem telefon do původní krabice, přidala formulář, fotky i kopii účtenky a poslala balíček zpět. Každý den jsem kontrolovala e-mail a sledovala stav zásilky. Trvalo to přes týden, než se ozvali. Potvrdili, že skutečně došlo k chybě při balení, a omluvili se s tím, že mi pošlou nový kus.

Tentokrát jsem se už netěšila. Když druhý balíček dorazil, otevírala jsem ho s opatrností, skoro s obavou. Uvnitř byl konečně nový, neporušený telefon. Ale radost, kterou jsem očekávala, se už nedostavila.

Hořká zkušenost

Z celé situace jsem si odnesla jen nepříjemný pocit, že ani u velkých e-shopů si člověk nemůže být jistý, co mu přijde. Kdybych si telefon nekontrolovala hned po doručení, možná by mi reklamaci ani neuznali. Teď už každou zásilku rozbaluji s kamerou v ruce, abych měla důkaz. Koupit si něco nového měl být příjemný zážitek, ale mně zůstala jen nedůvěra.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz