Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Pořídili jsme si na střechu solární panely. Po roce toho hořce litujeme

Foto: wmmead/Unsplash.com

Když jsme se s manželem rozhodli pro solární panely, měli jsme pocit, že děláme krok k úsporám i k přírodě. Jenže realita nás rychle vrátila na zem.

Článek

Velké očekávání

Na začátku jsem byla nadšená. Viděla jsem v tom cestu, jak snížit účty za elektřinu a zároveň mít pocit, že děláme něco smysluplného. Instalace probíhala rychle, pracovníci byli příjemní a všechno působilo profesionálně. Když nám systém zapojili, měli jsme radost z toho, že jsme součástí moderního trendu a že se nám investice v budoucnu vrátí.

Nepříjemné první problémy

Už po několika týdnech jsem si ale všimla, že výroba není tak vysoká, jak jsme čekali. Zjistili jsme, že náš dům je v části dne zastíněný stromy, což nám při podpisu smlouvy nikdo pořádně nevysvětlil. Místo slibovaných kilowatthodin jsme měli sotva polovinu. K tomu se přidaly výpadky aplikace, která měla ukazovat výrobu a spotřebu, takže jsme často ani netušili, kolik energie reálně získáváme.

Hluk a nečekané komplikace

Další věcí byl hluk měniče. Nikdo nám neřekl, že zařízení vydává nepříjemné bzučení. Máme ho ve sklepě, ale i tak se to nese po domě a v noci mě to budilo. Když jsem to řešila s firmou, dostala jsem odpověď, že jde o standardní zvuk a že si musíme zvyknout. Nešlo jen o hluk. Jednou se stalo, že měnič úplně vypnul a my zůstali celý večer bez proudu.

Finance a realita účtů

Když jsme si po půl roce sedli k vyúčtování, přišlo zklamání. Úspora byla minimální, skoro zanedbatelná. Místo toho jsme měli na krku splátky za celý systém a přitom stále podobně vysoké účty jako předtím. Čekala jsem, že se projeví alespoň nějaký rozdíl, ale ten byl směšný. Když jsem se ptala známých, co mají panely, slyšela jsem, že oni podobné problémy nemají. To mě zaskočilo ještě víc, protože jsem si začala připadat, že jsme se nechali napálit.

Papírování a neochota pomoci

Nejhorší byla komunikace s firmou. Pokaždé, když jsem jim zavolala, abych se poradila, odkazovali mě na další pracovníky. Papírování kolem připojení k distribuční síti se táhlo měsíce a pokaždé chtěli nové dokumenty. Když jsem si stěžovala, že výroba je poloviční oproti slibům, odbyli mě tím, že jsem si to měla lépe zjistit před podpisem smlouvy.

Celá ta zkušenost nás vyčerpala. Místo radosti z moderní technologie jsme se dostali do bodu, kdy panely vnímáme jako přítěž. Manžel začal litovat, že souhlasil, a já mám pokaždé špatnou náladu, když se na střechu podívám. Kdybych věděla, co nás čeká, nikdy bychom do toho nešli.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz