Článek
Příjemný začátek
Bylo to v sobotu odpoledne. Restaurace byla plná, ale našly jsme volný stůl u okna. Objednaly jsme si lehké jídlo, já salát s kuřetem a kamarádka těstoviny. Číšník byl milý, usmíval se a ochotně nám poradil s výběrem. Atmosféra působila pohodově, lidé se bavili, vonělo to po čerstvě pečeném mase a bylinkách.
Nepříjemný okamžik
Naše jídlo dorazilo celkem rychle. Sotva číšník položil talíře na stůl, ozvalo se z vedlejšího stolu nespokojené odkašlání a pak už docela ostrý hlas. Skupina asi čtyř lidí začala nahlas komentovat, že prý čekají mnohem déle, a jak je možné, že my máme jídlo dřív. Zpočátku jsem se snažila jejich poznámky ignorovat, ale když se jeden z mužů otočil přímo k nám a obvinil nás, že jsme si jídlo určitě objednaly protekčně, bylo mi trapně.
Konflikt narůstal
Najednou to nebylo jen pár nespokojených poznámek, ale přímo slovní útok. Žena od jejich stolu na nás začala křičet, že je to nespravedlivé, a ať si to prý laskavě s personálem vyřídíme. Cítila jsem, jak se mi sevřel žaludek, protože jsem nikdy nic podobného nezažila. S kamarádkou jsme seděly zaraženě a nevěděly, jestli jim máme vůbec odpovídat. Vzduch byl napjatý a několik dalších hostů se začalo otáčet naším směrem.
Rychlá reakce obsluhy
Naštěstí si číšník všiml, co se děje, a okamžitě zasáhl. S klidným hlasem vysvětlil rozčileným hostům, že jsme si objednaly jednodušší jídla, která byla připravená rychleji, zatímco jejich pokrm vyžadoval delší čas. Dodal, že se kuchyně snaží vyhovět všem stejně, ale rozdíly v délce přípravy se prostě někdy objeví. Přitom se postavil k jejich stolu a vyzařoval takovou jistotu, že se situace postupně uklidnila.
Ulevující chvíle
Hosté ještě chvíli brblali, ale když se číšník nedal vtáhnout do hádky a trpělivě jim odpovídal, nakonec se stáhli. My jsme se konečně mohly pustit do jídla. Bylo mi ale stále zvláštně. Čekala jsem, že v restauraci člověk může zažít nepříjemný servis, delší čekání nebo třeba hlučné sousedy, ale že se stanu terčem takové agrese, to mě překvapilo.