Do lesů a vinic. Cyklovýlety po Bratislavě a okolí

Foto: Travel Moon/Stable Diffusion

Bratislava není jen o centru hlavního města. Pokud na ni máte trochu víc času, podívejte se i do jejího okolí, které obklopují vinice. Na kole se můžete vydat třeba na 22 kilometrů dlouhou trasu.

Vesnice a města na jihovýchodních svazích Malých Karpat jsou s historií výroby vína spjaty po staletí. Odměnou zhruba tříhodinové projížďky jsou i krásné výhledy na Bratislavu.

Cyklotrasa, která nese název „Do lesů a vinic“, začíná v parku u Račianského mýta. Za parkem na severní straně uvidíte růžové fasády prvního bratislavského panelového sídliště „Februárka“. Z Pionýrské ulice a přes železniční trať přejdete do nové čtvrti, jejíž místní vinice již ustupují. Před podjezdem ze Sliačské odbočte vlevo směrem k zahradám a vinicím.

Cyklostezka vás dále povede po trase na Peknou cestu. Pokud se vám nechce do kopce, pokračujte rovně po cyklostezce do Rače. Odbočte vlevo do karpatských lesů. Obklopeni lesním chladem vystoupáte k hornické stanici.

Za ní odbočte doprava a po 800 metrech zastavte u skalního útvaru Kamenné tváře. Pro výhled nad korunami stromů můžete pokračovat vlevo po modré značce na vyhlídku Malý důl. Pár kopečků nahoru a dolů a jste u bývalé sjezdovky Slalomka.

Do Rače je to již z kopce lesním údolím mezi rodinnými domy. Na místě je několik tradičních vináren. Více podrobností o trase najdete zde.

Pokud vás láká klid řeky a roviny, vyzkoušejte trasy podél Dunaje a Moravy. Pokud dáváte přednost lesům, kopcům, stoupáním a klesáním, okruhy v Malých Karpatech budou pro vás to pravé. Inspirace na další cyklovýlety v okolí Bratislavy jsou zde.