Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Jak řídit podřízené, aby je práce bavila

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Uzdravujeme Firmy

Pomáhejte kolegům, vrátí Vám to.

S kolegy musíte pracovat tak, aby měli sami motivaci jít kupředu. Ukažte jim, že se o ně zajímáte. Ocení to a pomohou zase vám, když to budete potřebovat.

Článek

Svoje první podřízené, dvě děvčata, jsem dostal, když jsem nastoupil na značku Milka (pracoval jsem v Marketingu). Každá z nich byla zcela jiná.

První, velice zkušená, marketing uměla skvěle, ale už ji přestávalo bavit dělat stále to samé.

Druhá byla zase zcela natěšená začátečnice, která nevěděla, co má dělat, ale byla ochotná k čemukoli. Tady jsem si musel osvojit jednání s nimi, protože ke každé bylo nutno přistupovat úplně jinak.

Zkušenou jsem musel motivovat a vybírat jí k její rutinní práci i zajímavé projekty, aby se dále rozvíjela. Podařilo se nám že zkusila i zahraniční zkušenost v Německu, která pro ni byla skvělá škola.

Druhá nezkušená byla přesně typ, který musíte hodně koučovat a perfektně sledovat. Ze svého nadšení by mohla udělat nějakou hloupost a to nebylo žádoucí. Věnoval jsem ji hodně času, poctivě vysvětloval postupy, proč se co dělá, jaké to má důsledky, komu všemu se musí komunikovat změny, aby ve firmě byli všichni informováni atd. Času mne to stálo „neúrekom“, ale zrovna tato dáma byla zcela skvělá a hrozně vyrostla. Do roka byla plně schopná řídit samostatně projekty a já získal čas na jiné záležitosti.

Věnujte čas svým podřízeným, vrátí se vám to stonásobně, že se stanou plně samostatnými a ušetří vám práci.

Další nováček v mém týmu byla Lenka.

Přijal jsem děvče na značku Milka, plachou a nesmělou studentku. Byla velice chytrá a mně se zdála, že by mohla mít i „drive“ k tomu se posunout po úvodním zaškolení výše.

Začal jsem jí postupně dávat drobné úkoly a hrozně se mi líbilo, že u toho přemýšlela a ještě často projekt rozvinula. Nastoupila bohužel jako student, takže dostávala hrozně málo peněz a dle tabulek nebylo možné jí přidat.

Přemlouval jsem ji, at ještě chvíli vydrží, že až se naskytne volné místo, tak s ní budu počítat. Vyjednal jsem pro ni pár drobných výhod a asi si i uvědomila, že se toho ještě ve firmě může hodně naučit. Poslechla mne a postupně rostla ve firmě.

Aktuálně je nejdéle sloužícím člověkem v Marketingu Kraft Foods/Mondelez a dělá skvělou práci.

Jsem rád, že jsem tenkrát poslechl svoji intuici a vzal ji „na palubu Kraft Foods“.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz