Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Řiďte podřízené, aby je práce bavila

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: PxHere

Zajímejte se o svoje lidi, zvyšuje to jejich výkon, protože se stanou loajální.

Článek

Řídit lidi je asi ta nejtěžší disciplína ve firmách.

Vyžaduje to empatii, schopnost rozhodovat, umět DOBŘE zadávat úkoly a pravidelnou kontrolu zadaných úkolů (někdo říká "i zaměstnanci musí splácet účty").

Moje zkušenost:Svoje první podřízené, dvě děvčata, jsem dostal, když jsem nastoupil na značku Milka (pracoval jsem v Marketingu). Každá z nich byla zcela jiná. Tady jsem si musel osvojit jednání s nimi, protože ke každé bylo nutno přistupovat úplně jinak.

První, Markéta, velice zkušená, marketing uměla skvěle, ale už ji přestávalo bavit dělat stále to samé.

Druhá byla zase zcela natěšená začátečnice, která nevěděla, co má dělat, ale byla ochotná k čemukoli. Tady jsem si musel osvojit jednání s nimi, protože ke každé bylo nutno přistupovat úplně jinak.

Zkušenou jsem musel pouze motivovat a vybírat jí k její rutinní práci i zajímavé projekty, aby se dále rozvíjela. Hlavně to bylo o mojí přípravě, abychom vždy vymysleli něco jiného, než co už dávno znala.

Podařilo se nám, že zkusila i zahraniční zkušenost v Německu, která pro ni byla skvělá škola.

Druhá, Katka, Druhá byla zase zcela natěšená začátečnice, ale velice nezkušená, která nevěděla, co má dělat, ale byla ochotná k čemukoli. Byl to přesně ten typ, který musíte hodně koučovat (neboli stát hodně "za zadkem"), ze svého nadšení by mohla udělat nějakou hloupost, a to nebylo žádoucí.

Věnoval jsem ji hodně času, poctivě vysvětloval postupy, proč se, co dělá, jaké to má důsledky, komu všemu se musí komunikovat změny, aby ve firmě byli všichni informováni atd. Času mě to stálo „neúrokem“, ale zrovna tato dáma byla zcela skvělá a hrozně vyrostla. Do roka byla plně schopná řídit samostatně projekty a já získal čas na jiné záležitosti.

Zajímejte se o svoje lidi a věnujte jim čas. Dlouhodobě se vám tato investice vrátí, budou samostatnější a práce je bude bavit.

Uzdravujeme Firmy

Jsme na Čísla, zlepšíme ta Vaše!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz