Článek
Interim management, jsme šéfové na přechodnou dobu.
Usnadníme vám život, makáme za vás.
Když jsem do firmy najatý, tak vždy musím vyjít se svými novými kolegy.
Ta situace je často docela unikátní. Jste najatý na určité období do firmy. Někdy jste jasně nominovaný jako nadřízený některému z oddělení, někdy ale nejste. Lidé kolem Vás chápou „je tady jenom na chvíli“, „ani nevím, jestli je to kolega nebo nadřízený“, „mám ho poslouchat nebo ne“.
Vyplývá z toho jednoznačně, že si musíte svoji cestu k lidem najít sám a máte několik možností.
Vždy musíte jít naproti kolegům vy, oni nemají motivaci se o vás zajímat.
Buď musíte mít silné know-how nebo být skvělý kouč a motivátor. Ideální je, když jste „všechno dohromady“, pak jste pro lidi přirozený leader.
Další důležitá vlastnost je, aby člověk získal kolegy JE UMĚNÍ NASLOUCHAT. Naslouchat kolegům a zjišťovat jejich názory, je skvělý způsob, jak odladit chyby, které byste mohl vytvořit.
Lidi si dobře uvědomí, že jim nasloucháte. Nemusíte je poslechnout ve všem, ale musíte jim vysvětlit, proč určité kroky děláte a proč případně jejich návrh / komentář nejde realizovat. Transparentnost je v každé firmě důležitá.
Je to časově náročné, musíte s nimi často komunikovat, ale kolegové pak vnímají, že berete jejich názory jako platné, projekt pak sami více považují „i za svoje dítě“ a získáváte je na svoji stranu. Takže je veliká šance, že projekt bude úspěšný.
Kolegové v práci JSOU VAŠI POMOCNÍCI, BEZ NICH SPLNIT ÚKOLY těžko dokážete.
Síla je v týmu a vy musíte ukázat, že jste „spoluhráč“, a ne protivník.
www.uzdravujemefirmy.cz
Uzdravujeme Firmy
Jsme na Čísla, zlepšíme ta vaše!