Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Nebojte se přijmout ambiciózní zaměstnance

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Ambiciózní lidé muhou být významným motorem ve Vaší firmě. Dejte jim šanci, uvidíte, že budou generovat spoustu nových nápadů :-)

Článek

Mám velice zajímavou příhodu z náboru nové kolegyně.

Kolegyně z marketingu, z jiného oddělení, si vybírala svého prvního podřízeného na částečný úvazek, takže něco jako trainee. Nechtěla na pohovor jít sama, tak si mne vzala s sebou, aby měla názor na kandidáta od někoho jiného.

Přišla kandidátka a když ji stručně popíšu, velmi dynamické děvče, kolem 25 let, plynulá angličtina, vrátila se po roce studia v Americe, plná energie, velmi pozitivní, ambiciózní, měla spoustu nápadů a hrozně tu práci chtěla a současně měla odpovídající vzdělání.

Kandidátka odešla. S kolegyní jsme si sedli, abychom to probrali. Říkám jí: „Určitě bych ji vzal, je energická, má chuť pracovat, je plná nápadů, ze začátku jí pomůžeš a naučíš ji všechno a pak udělá hromadu práce za tebe a usnadní ti život.“

Kolegyně mi na to odpověděla: „Ani náhodou, takovou holku nechci, ještě by mě přeskočila.“

Já říkám: To bereš špatně, ona tě ‚vytlačí na vyšší pozici‘. Ty jsi vedoucí, ty jsi ‚tváří značky‘.

Stejně ji nevzala, neměla odvahu mít takového dravce na oddělení. Já bych to děvče vzal hned, každý si musíme být schopen vychovat nástupce a tohle byl přesně ten typ člověka, který dokáže tvrdě pracovat.

Druhá příhoda se týkala přímo mne.

Sháněl jsem novou práci a dorazil jsem do personální agentury. Byla tam mladá „headhunterka“ a vzala si s sebou majitele firmy, evidentně ji zaškoloval.

Pozice se mi líbila, ale sledoval jsem, jak je pan majitel postupně víc a víc nasupený. Netušil jsem vůbec důvod, pohovor probíhal zcela běžně.

Už nevím, co měli za otázku, ale popisoval jsem přesně situaci s kolegyní, která měla obavy, aby schopný podřízený „nevytlačil z jejího místa šéfa“ a tady už majitel zcela jednoduše vypěnil a skočil mi do řeči se slovy: „Tady nejste v Americe, to tady nefunguje. To je úplně jiný svět, na tohle tady nejsme zvyklí.“

Tím pohovor skončil a ta agentura se mnou úplně přestala komunikovat. A dodneška opravdu nevím, proč.

www.uzdravujemefirmy.cz

Jsme na čísla, zlepšíme ta vaše!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz