Článek
Proč je lepší interim manager než najatí konzultanti?
Poznámka: interim manažer je manažer, který je najatý na delší dobu do firmy a dlouhodobě řídí oblast, na kterou byl najat (výkonný ředitel, marketing, prodej, výroba…), často ve firmě zůstává 1-2 roky a činnosti, které navrhne, pak sám zavádí do praxe (někdo trefně říká „vyhrne si rukávy a pustí se do práce“).
Ten hlavní rozdíl je, že konzultant jenom radí a nenese žádnou odpovědnost za výsledky, protože „jenom radí“, jak by se to „mělo udělat“.
Interim Manažer s Vámi pracuje ve firmě a řeší s Vámi každodenní operativu, takže je zodpovědný i za výsledky.
Příklad, který se nám stal ve firmě (zakázka prosinec 2021 až duben 2022, výrobní a obchodní firma s obratem 95 mil. Kč, prodej brýlových obrub do prodejen Optik).
Dostali jsme zakázku, definovali jsme cíle a strategii, schválili jsme si vše společně s majitelem, který se chtěl primárně zaměřit na prodej a marketing.
1) Upravili jsme sortiment (redukce o neprodejné položky s jasným konceptem, za kolik a jaké položky se jakému zákazníkovi budou prodávat
2) Nastavili jsme nový odměňovací systém pro všechny obchodní zástupce a obchodního ředitele
3) Najali jsme nového ASM/KAM manažera (úkolem bylo řízení prodejního týmu, protože stávající obchodní ředitel, byť velice schopný, byl absolutně přetížený a nebyl schopen ještě efektivně řídit 12 prodejců + jeho úkolem byly akvizice nových zákazníků)
4) Nastavený systém komisního prodeje – cílem bylo udržet marži v komisním prodeji a rozšířit prodej dalším optikám, jelikož toto je nástroj který často využívají = komisní prodej
5) Vytvořili jsme loajální program pro navýšení prodejů u stávajících zákazníků
Za toto všechno našemu interim manažerovi zaplatili a pak firma řekla: teď už si to uděláme sami, vás už nepotřebujeme.
Po 2 měsících se nám z firmy ozval majitel a řekl, chci abyste se vrátili, všechno, na čem jsme se dohodli a co měli „naši lidé“ uvést v praxi, se NESTALO.
Možná si řeknete, no a co, zaplaceno jste dostali, tak o co jde?
Jde o hodně. Jde o dobré jméno Uzdravujeme firmy. Jde o náš dobrý pocit, že jsme firmě skutečně pomohli a mělo to pro ni přínos. Prostě nechceme dělat podobný konzultační byznys. Takže jsme navrhli firmě, že pro ni budeme pokračovat ve firmě za snížených nákladů.
Nabízíme SLUŽBU, NADSTANDARDNÍ SLUŽBU a dobře placenou. Musí to být WIN-WIN situace, nechceme z toho profitovat pouze my.
www.uzdravujemefirmy.cz
Jsme na čísla, zlepšíme ta vaše!