Článek
Netflix animovaný film „K-pop: Demon Hunters“ se stal čtvrtým nejsledovanějším anglicky mluveným filmem na platformě. Co je ještě pozoruhodnější, je to nejsledovanější animovaný film v historii Netflixu.
Příběh sleduje fiktivní K-pop skupinu HUNTR/X (Rumi, Mira a Zoey), které kromě vyprodaných koncertních arén a natáčení singlů bojují proti démonům pomocí svého zpěvu a lásky fanoušků. Objeví se ale démonická chlapecká skupina Saja Boys, která jim chce ukrást fanoušky, skupina se ocitne v boji o záchranu světa.
Film režírovali Maggie Kang a Chris Appelhans a stal se nejen komerčním úspěchem, ale také jevem, který získal podporu skutečných K-pop hvězd jako TWICE, BTS nebo Blackpink.
Netflix ale zavětřil příležitost a vůdcům platformy došlo, že mají v rukou zlatý důl. Podle posledních zpráv gigant plánuje expanzi K-pop: Demon Hunters do celé franšízy s množstvím projektů.
Nyní jsou v plánu dvě animované pokračování, seriál a muzikál. Vyplnila se tedy kletba úspěšných projektů a Netflix hodlá značku ždímat, pokud to jde. Proč je to ale špatně?
K-pop: Demon Hunters je dokonalým příkladem moderní strategie filmových studií a streamingových platform. Film, který se stane hitem a okamžitě se hledají způsoby, jak z něj vytěžit maximum.
Paradoxně, K-pop: Demon Hunters skončil poměrně uzavřeně. Hlavní antagonista Gwi-ma byl poražen, démoni vypuzeni z našeho světa a trio hrdinek vytvořilo novou ochrannou bariéru. Je tu tedy vůbec prostor pro další rozvíjení děje?
Rumi na konci filmu vytvořila bariéru proti silám zla, ta ale není zlatá, což naznačuje, že démoni se mohou možná vrátit
Osud Jinu z Saja Boys zůstává nejasný. Máme tu ale i osobní příběhy Zoey a Miry, které nebyly plně prozkoumány.
Režisérka Maggie Kang řekla, že je ve filmu řada nevyřešených otázek a neprozkoumaných oblastí. Bude to ale stačit na dva filmy a seriál?
Tvůrci čelí několika výzvám při vytváření dalších pokračování.
Jak vytvořit originální příběh, který nepůsobí jako recyklace a bezduché natahování?
K-pop: Demon Hunters představuje dokonalý případ toho, jak moderní zábavní průmysl pracuje s úspěšnými výtvory. Nepohřbí tím ale celou značku? Nekonečné rozšiřování už pohřbilo nejednu známou značku. Máme tu Star Wars, MCU a filmů od DC.
Star Wars nejvíce doplatilo na systém studia Disney, kdy se sklouzlo k různým postavám a nekonečnému obracení jednoho příběhu. Ukázkový příklad je seriál Akolytka, který nedokázal přijít se zajímavým příběhem a zbytečně měnil dřívější události.
Marvel doplatil na šablonovitost, kdy se natočil prakticky stejný film, jen s jinou postavou.
Podobné věci mohou pohřbít i hit od Netflixu. Nekonečné návraty démonů a opakování zažitého vzorce.
Co myslíte vy? Mají nám ještě lovkyně démonů co říct?