Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Chcete vidět vlky? Tak hurá na Šumavu.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Veronika Jelínková

Můj koníček je amatérské focení zvířat a přírody. Vlky považuji za velmi fascinující zvířata, a proto jsem se vydala po jejich stopách.

Článek

Vlci jsou fascinující zvířata. Jejich způsob života je drsný a zároveň úchvatný. Dlouho jsem přemýšlela, jakým směrem se vydat, abych měla alespoň pár snímků tak úžasných zvířat. Jezdila jsem značnou dobu do Ralska, kde byl jejich výskyt zaznamenán.

Foto: Veronika Jelínková

Vlk obecný v Srní

Trávila jsem tam spoustu času a v nohou měla několik desítek kilometrů. Brzy ráno, v horku i za deště. Vybavená pláštěnkou v maskáčovém zbarvení, abych nebyla vidět. Naučila jsem se chodit tak tiše, že jsem si mohla vychutnávat zvuky přírody i za chůze.

V člověku se adrenalin šponuje snad až do nebes, a to hlavně, když zaznamenáte nějaký pohyb. Určitě znáte každý ten pocit, kdy cítíte, že na vás něco nebo někdo kouká. Nakonec to po většinu času byla vysoká. Nicméně stopy a trus vlka jsem našla. Dokonce jsem našla i okousanou kostru vysoké hluboko v lese. To byl tak úžasný zážitek, že se to sem nedá ani přenést. Vlka jako takového jsem však nezahlédla.

Foto: Veronika Jelínková

Vlk obecný na Šumavě

Hledala jsem tedy dál, kam jet, abych se s nimi mohla setkat a vyfotografovat. Zoo je k ničemu. Vlci nejsou téměř vidět a když, tak to není takový zážitek. Manžel chtěl uspokojit mé fotografické choutky a našel mi na internetu, že existuje obora s vlky na Šumavě.

Netrvalo dlouho a na výlet jsem se i s manželem vydala. Cestou se kocháte nádhernou krajinou. Šumava je celkově nádherné místo. Určitě doporučuji všem výlet na toto krásné místo. Obora s vlky se nachází v Srní. Vlky můžete vidět opravdu jen na pár metrů a je to zážitek. Z parkoviště, kde se nachází i hřiště pro děti a restaurace, jdete procházkou lesem do mírného kopce. Už ten les na vás dýchne. Nakonec dojdete k onomu místu. Člověk je už zcela natěšený, až je uvidí… Po chvilce hledání je to tu. Najednou je vidíte. Tu jeden leží a kouká. Támhle zase hrabe v hlíně. A pak najednou vidíte přesně to, co chcete. To majestátní zvíře, v celé své kráse, které vám kouká přímo do očí. Skupina čítá několik jedinců. Každý má své dané místo ve smečce. Je to celé opravdu zážitek. Tak třeba jednou v opravdové divočině…

Určitě doporučuji pro celé rodiny i pro fotografy. Není to sice jako je vidět ve volné přírodě, ale rozhodně lepší než zoologická zahrada.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz