Hlavní obsah
Psychologie

Život s introvertem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: rfstudio, www.pexels.com

Někdo by mohl říct, že život s introvertem je nuda, ale není tomu tak. Život s ním vás může v mnohém obohatit.

Článek

Nemohu o sobě říct, že jsem extrovert. Nejsem ale ani introvert. Nacházím se někde mezi, což někomu může přijít divné. Já to tak ale cítím. Nevadí mi kontakt se světem, ale určitě to nevyhledávám. Mám ráda svůj klid.

Můj manžel je introvert se vším všudy. Je ale naprosto dokonalé, jak na své okolí může působit a působí. Mnohdy ani lidi nevěří, že tomu tak je. Dokázal se v tomto ohledu začlenit i přes všechen ten stres, který to přináší.

To, co je pro jednoho zcela běžnou věcí, jako je zvednout telefon, když někdo volá, je pro introverta něco jako „bože nééé, proč to zvoní, ještě chvilku to zvonění vydržím, ono to přestane“. Přesně v tu chvilku vás první napadne, tak proč má telefon? On ho má, protože jeho nejbližší mohou něco potřebovat, ale pochopitelně doufá, že nebudou potřebovat nic :-D. Taky mi trvalo si zvyknout a pochopit. A sama mám někdy stejné pocity, když zvoní telefon. Nechcete mluvit s nikým a telefon prostě odložíte a vypnete zvuk. Na to má právo každý a není ničí povinnost telefon brát. Pochopitelně ten na druhé straně to vnímá zcela jinak. A i já jsem někdy na té druhé straně, kdy čekám, že mi telefon někdo zvedne.

Takových situací, které někomu přijdou zcela normální a pro introverta jsou peklem je opravdu hodně. Třeba jen, když jdete vyhodit odpadky a někdo na vás promluví. Introvert bude dělat, že danou mluvící osobu vůbec neslyšel. Přesně tak reagoval můj muž, když jsem ho pozvala poprvé na rande. Dělal, že neslyší. Teď se tomu smějeme.

V podstatě jakýkoliv kontakt s okolím je nepříjemný stres a je nutné se mu vyhnout. I v obchodě si o něco říct je problém. Někdy se překonají, ale ta situace komfortní vůbec není. Mnohdy nákupy řeší přes internet. Předem si vše pročtou, udělají si určitou představu, přečtou recenze a pak koupí.

Díky svému myšlení se dokáží na věci podívat z více úhlů. Já si názoru svého muže velmi cením. Nejsem v některých případech schopna se na věc podívat z více pohledů. Neustále se díky němu učím. Obdivuju to, že si dokáží v hlavě srovnávat a přehrávat. Určitě to mají introverti v mnoha směrech stejné, ale odlišnosti jsou zcela normální. Má kamarádka žijící s introvertem to má složitější. Kolikrát z něj nevytáhne dvě kloudné věty. Musí z něj vyloženě páčit, jak bylo v práci nebo co se děje. Nutno ale podotknout, že jejich vztah je zcela jinde než mám já se svým mužem.

Někdy u svého muže vidím jakési „přemýšlení“, ale pak mi vysvětlí, že nepřemýšlí nad ničím. Jen tak prostě mlčí a pozoruje. Člověk se snaží pořád vyloudit nad čím tak přemýšlí a lze jen těžko uvěřit, že vlastně opravdu v daný moment nepřemýšlí nad ničím.

Manželství máme opravdu nádherné a všem, kdo žijete s introvertem, naučte se vnímat jeho potřeby. Najděte si nějaký vlastní koníček a nechejte mu prostor pro sebe a svůj svět, kde si může v klidu přemýšlet o svém a dělat to co chce bez rušení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz