Článek
Jak zjistili bulvární slídilové, někdejší první muž Prahy se chce obklopit svými starými známými z dob, kdy se v hlavním městě nic nešustlo bez jeho vědomí. Zřejmě málokoho tedy překvapí, že jeho pravou rukou – náměstkem pro strategický rozvoj – by se měl stát populární Romeš čili Roman Janoušek. „Věřím, že mou nabídku přijme. Pokud ne, zfackuji ho,“ prohlásil Bém, čímž zároveň naznačil, že vůbec nepochybuje o svém úspěchu v konkurzu na ředitele.
Rittig se proti tomu nebrání novotám – včetně vymáhání dluhů za jízdné. „Všechny ty Sokoly a jim podobné už vůbec nebudeme potřebovat. Když ale pojedete načerno, chytí vás revizor a za dva nebo tři dny u vás pozdě večer zazvoní hranatí chlapi, možná si ještě rádi vzpomenete na neviňátka z exekutorské komory,“ prohlásil populární Ivo s nepřímým odkazem na své kamarády z MMA. Šéfem odboru interního vymáhání pohledávek má prý být jmenován nějaký Karlos Vémola.
O tom, že Rittig není žádná bábovka, se záhy přesvědčil neodbytný redaktůrek, který po celou kariéru psal pouze o dopravních výlukách na Výtoni. S vidinou sólokapra se Rittiga odvážil přímo zeptat na budoucnost papírových jízdenek na MHD. Po skončení rozhovoru nastoupil na Výtoni, kde zrovna náhodou nebyla výluka, do prázdné tramvaje číslo 17 a od té doby je již 96 hodin – i s tramvají – nezvěstný.
Výběrová komise bude mít při volbě nového ředitele vskutku zamotanou hlavu. Nasvědčují tomu rovněž plány obou hlavních kandidátů na obnovu vozového parku. „Zavedu speciální maršrutky, které nechám vyrobit z vyřazených autobusů. Kdo neví, co to je maršrutka nebo autobus, ať si to najde na internetu,“ sdělil s typickým sarkasmem Bém.
Rittig ovšem hodlá výběrovou komisi oslnit rovnou novými vozy metra. „Už se mi jednu soupravu povedlo nenápadně propašovat z Polska,“ přiznal úspěšný obchodník a hned dodal, jak se mu tento majstrštyk podařil: „V železničním uzlu Český Těšín jsem využil zmatků, když se v noci na 27. října přecházelo na zimní čas a České dráhy začaly řešit neobvyklou situaci, kdy jejich vlaky zcela mimořádně nabraly hodinové zpoždění. Na trati byl takový chaos, že bych tam klidně mohl propašovat i obrněnou divizi.“
Jednu z redakcí napadlo, že se zeptá na názor taky obyčejných zaměstnanců pražského dopravce. „Bém nebo Rittig? Vždyť je to úplně jedno. Nám pšenka nekvete od doby, kdy ten zatracený dopravní podnik vznikl,“ sdělil šeptem bývalý řidič autobusu Otakar, který si ve věku 86 let přivydělává k nuzné penzi omýváním kolejových podvozků octovou vodou.
Mnohem veselejší je náměstek pražského primátora a nedávno zvolený šéf Pirátů Zdeněk Hřib, do jehož kompetence pražská doprava spadá – a padá. „Jestli se mi do konkurzu na nového říďu budou hlásit tyhle muzeální kusy, jako jsou Bém s Rittigem, taky to může dopadnout tak, že si řízení dopravního podniku přiberu přímo ke svému náměstkování,“ prohlásil netradičně sebevědomě Hřib.
Zlé jazyky ze zákulisí pražského magistrátu nicméně tvrdí, že výběrové řízení je ve skutečnosti jen zástěrka pro média a že vrchní bukanýr se už pro netradiční sloučení funkcí dávno rozhodl. Hřib si prý dokonce nechal namalovat svůj obraz v životní velikosti, kde má na sobě slavnostní uniformu pražských dopraváků a na hlavě dvourohý Napoleonův klobouk.