Hlavní obsah
Lidé a společnost

Stírací losy - nevinná hra nebo podvod

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Má provozování hazardu se stíracími losy jasná pravidla pro emitenty losů i pro hráče? Funguje státní dozor?

Článek

Stírací losy jsou zcela jistě jedním z nejoblíbenějších forem hazardu. Fungují však tak, jak uvádí jejich emitenti?  Skutečně nemůže nikdo dopředu vědět, že los se sériovým číslem xxxx je výherní?  Trochu zvláštní náhodou jsem v toto ztratil důvěru.

Zakoupil jsem si stírací los v ceně 500 Kč se zaručenou výhrou 200 Kč. Bohužel tento los nešel z důvodu nějaké technické chyby setřít, několik herních symbolů zůstalo pod stírací vrstvou a pod stírací vrstvou zůstal i tzv. validační kód, který je nutný k ověření výhry či nevýhry.

Los jsem reklamoval a reklamace byla přijata. Byl jsem velmi zvědav, jak bude tato reklamace vyřízena, především proto, že podle informací, které jsou od vydavatelů losů k dispozici, nelze přiřadit výhru k sériovému číslu losu. Jak se emitent těchto losů k problému postaví, když výhru nemůže zjistit a já jsem jako hráč přesvědčen, že pod nesetřenými symboly je hlavní výhra?

O to větší překvapení bylo, když mi po telefonu (!) bylo sděleno, že reklamace byla uznána a že můj los vyhrává 200 Kč (to vyhrává každý los). To jsem odmítl a požadoval vysvětlení, jak byla výše výhry zjištěna, když ze sériového čísla to není možné.

Tím začala série e-mailů s reklamačním oddělením, kde jsem se dozvěděl, že sériového čísla ne, že z validačního kódu (ten byl na losu nečitelný), pak opět z databáze sériových čísel, do které má přístup jen několik manažerů. Nakonec jsem obdržel dopis od ředitele, který upřesnil, že databáze výher existuje u výrobce v Kanadě a za přísných bezpečnostních opatřeních z ní lze získat informace. Naprostý informační chaos. Po dotazu, kdo tyto jejich informace může potvrdit, přestala firma komunikovat.

Samozřejmě chápu, že z hlediska pravděpodobnosti je více než pravděpodobné, že los vyhrál oněch 200 Kč, než hlavní výhru, ale jako hráč věřím, že tam ta výhra je.

Obrátil jsem se tedy na Celní správu, která vykonává dozor nad hazardem a dal podání na prověření postupu emitenta stíracích losů. Bohužel žádné prověření nebylo zahájeno, protože dozorčí orgán neshledal žádné pochybení, vše bylo dle zákona o hazardu a odsouhlaseného herního plánu, který je neveřejný. Když jsem položil konkrétní dotazy, bylo mi sděleno, že už se tím nebudou zabývat.

Otázky, které zůstaly bez odpovědi :

  1. Opravdu může existovat databáze výher dle výrobních čísel, ať je uložena kdekoliv? Logicky jsem přesvědčen, že z důvodu vyloučení možnosti manipulace s výhrami existovat nesmí. Ani argument, že je to z důvodu případů jako je ten můj, se mi zdá lichý. Jedná se o výrobní vadu a předpokládám, že emitent losů i výrobce losů, jsou pro těmto případům pojištěni.
  2. Je v odsouhlaseném herním plánu stanoveno, jak se takový případ vadného losu řeší?
  3. Je odsouhlasený herní plán vyvážený i z hlediska protistrany? Bohužel jsem nabyl dojmu, že podnikání se stíracími losy není zcela čisté a možná je to i podvod za tichého dozoru státních orgánů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám