Hlavní obsah
Finance

Česko - cash only

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Česko se stává zaostalou zemí v zavádění moderních způsobů platby.

Článek

Česko se stává zaostalou zemí v zavádění moderních způsobů platby. Nedávno jsem navštívil Prahu a musím říci, že jsem byl šokován několika věcmi. Sedli jsme si na Můstku do jedné restaurace, která nese jméno jedné naší historické postavy. A zíral jsem. Každému, kdo si sedl do restaurační zahrádky personál okamžitě sdělil, že berou pouze hotovost. Byli to převážně cizinci a ti nechápali, proč jim místo milého pozdravu personál striktně oznamuje, že moderní metody plateb nejsou v Praze vítány. No nic.

S manželkou jsme poobědvali a oznámil jsem číšníkovi, že budu platit. Ale kartou. Ten se na mě zadíval a řekl: „Pojďte za mnou.“ Vešel jsem do chodby restaurace, tam funkční platební terminál. Oznámil mi částku 1.740 Kč, já přiložil mobil a bylo zaplaceno. Spokojenost? Nikoliv. Požádal jsem o účtenku a tam byla cena 1.460. Jak je to možné? No číšník si přiťukl na terminál 20 % spropitné. Prý 10 % pro číšníky a 10 % pro kuchaře. Trval jsem na vrácení peněz, tak mi s velkou neochotou vrátil 200 Kč s tím, že to tedy zaplatí ze svého. No nehorázné.

Tak jsme si řekli s manželkou, že si po obědě dáme kafíčko někde jinde. Popošli jsme více do centra Václaváku a chtěli si sednout, když nám číšníku oznámil, že se platí jen hotově. No dobře, uděláme ještě jeden pokus a popošli jsme do další restaurační zahrádky, bylo tam volno, sedli jsme si, přišel číšník, objednal jsem 2 kávy lunga a slyším: „Platba ale jen hotově“. Tak jsem musel tuto hru přijmout. Podle mne ostudné a v západní Evropě nevídané. Dnes jsem přišel v Olomouci do tabáku a vidím: „platby pouze hotově.“ Že by to bylo nakažlivé?

Tak už jen dovětek: provozuji sport bar, kde stále používám EET, platí se kartami, mobily a nepůjdu cestou zpět. Podporuji tuto vládu, ale neodpustím jim, že zrušili EET. Opět si mohou všichni podvodníci mnout ruce a neplatit daně. A myslím, že jich je v Česku ještě dost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám