Hlavní obsah
Sport

Dvě témata reprezentace – klubové symboly na zápas nepatří a národní tým v hávu Penny

Foto: wikimedia commons - Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0

S další reprezentační pauzou jsem se rozhodl vytáhnout dvě témata, která mě právě při této příležitosti zaujala. Jedním z nich je nošení klubových symbolů na zápasy repre, druhým potom propagace spojená s novým generálním partnerem Penny.

Článek

Represmír aneb proč nenosit dres Sparty či Slavie na reprezentace

Hodně důležité a některými lidmi opomíjené je dodržování represmíru aneb klubové symboly na reprezentaci nepatří. Pravidelně se bohužel stává, že lidé si nosí na reprezentaci dresy Sparty, Slavie či jakýchkoliv jiných klubů. Už z principu je to samozřejmě nesmysl, navíc to může vyprovokovat zbytečné nesváry.

Ideální je přijít v národních barvách nebo nějakých negativních, třeba černé. Tohle by ovšem nemělo platit jen pro tzv. aktivně fandící fanoušky (kotel), ale pro celý stadion. Proč by měli ostatní vědět, že fandíte Spartě, Slavii nebo Bohemians? Všichni přeci jdete na tento zápas podpořit jeden tým – Českou reprezentaci.

Měli by mít permanentkáři slevu na lístky repre?

Úplně tomu ovšem nepomáhá ani skutečnost, že někteří fanoušci mají na daný stadion zlevněné vstupenky nebo si je dokonce mohou koupit dříve. Třeba na aktuální zápas s Albánií si mohli permanentkáři Sparty zakoupit vstupenky s 30% slevou. V případě slávistického stadionu v minulosti byl navíc ještě přednostní prodej, rovněž se slevou. A já se ptám proč?

Daní fanoušci si přeci nekupovali permanentky na reprezentaci, ale na svůj klub. Proč by měli mít vstupenky o tolik levnější, nemluvě třeba ještě přednostně? V takovém případě se do celé události opět vkrádá určitý klubismus, který jí nakonec může uškodit. I speaker ústřední aktivní reprezentační skupiny Fanatismus Česko proto říká: Noste barvy národní nebo neutrální a nedávejte na sebe žádné šaškárny.

Národní tým v hávu Penny

Bohužel vlastně podobné pravidlo neplatí pro samotné fotbalisty (kteří ovšem za to nemohou) nebo stadion. Od letošního roku je totiž generálním partnerem České fotbalové reprezentace řetězec Penny. Na tom by nebylo nic špatného, proti značce jako takové nic nemám. Bohužel díky tomu přistoupila repre k hodně agresivní reklamní kampani.

Bizár videa a cirkus Letná

Možná nejmenším zlem jsou loga na tréninkovém oblečení, i když už v tomto případě vypadá na našich fotbalistech trochu podivně. Velkým bizárem ovšem byly natočené videoklipy s Richardem Genzerem či Michalem Suchánkem. A propagace nyní pokračuje i vyzdobením stadionu, který se tak stal neskutečnou šaškárnou.

Jestliže chceme reprezentaci získat i fanouškovskou podporu (kterou momentálně zrovna nemá) a chceme ji opět přivést do stavu, kdy bude zápas národního týmu víc než ten ligový, neměli bychom ji znevažovat. Opravdu mi to nepřijde důstojné, potažmo nejen k reprezentačnímu fotbalu jako takovému, ale vlastně i stadionu hrdé Sparty.

Ostatně na sociálních sítích už se začaly objevovat příspěvky buď znechucené nebo vysmívající se ozdobenému svatostánku Sparty. A není se čemu divit. Opravdu tohle máme zapotřebí a není možné udělat propagaci společnosti jiným způsobem? Letná teď (i když jen na chvíli) vypadá jako jeden obří market, na němž by se snad ani neměl hrát fotbal.

Autor: Lukáš Loužecký

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz