Článek
Slavie Praha je na míle vzdálená a Plzeň coby kamenem dohodil. I přesto ostravský tým v médiích nedostává takový kredit, jaký by měl mít po utkání na Letné.
Domácí neporazitelnost do zápasu s Plzní
Jasně, můžeme začít hned tím, že Baník nedokázal doma porazit Plzeň. Hodně se čekalo od tohoto zápasu hlavně u fanoušků, kteří měli právem po sérii čtyř výher na domácím hřišti pocit, že ostravský klub uspěje doma proti Plzni. Jenže, jak všichni víme, nestalo se a prohra přišla v nevhodnou chvíli. Připomínám ovšem, že to je dosud jediný zápas, který Baník na domácím hřišti prohrál v této sezóně.
Následoval výjezd do Pardubic a doslova infarktový zápas, kde se následně ukázala síla Baníku. Nejenže tým Pavla Hapala prohrával, ale nesesypal se při nerozhodném stavu. Díky kombinaci Kubaly se Šínem rozhodl v poslední minutě utkání Šín a odšpuntoval tak obrovskou radost, jak fanoušků tak realizačního týmu. Dobrá práce a odrazový můstek pro ostravský mančaft před zápasem se Spartou.
Špatná forma ACS , plno zranění a chybějící Birmančevič?
Opravte mě a klidně diskutujme, ale nebaví mě opravdu poslouchat, že na Letné byla Sparta oslabená natolik, aby zápas Baníku darovala. Ať už rozpočtově nebo šířkou kádru je letenská družina jinde. Pravidelně se účastní bojů o poháry a čeká se od nich meta nejvyšší. Vymlouvat se na to, že mi chybí Kairinen, Preciado, Birmančevič, Haraslín a Tuci? Nejsme v mateřské školce a mě opravdu nikdo nevzal lízátko. Zdaleka nejsou ve hře jen pražská „S“ a Plzeň. Je tu i Baník. Ten Baník, který dokázal porazit FC Kodaň v pohárech (vypadl v penaltovém rozstřelu). Ten Baník, který na Letné předvedl odhodlání, aktivní presink a v neposlední řadě obranu, která byla efektivní. To, že dokázali dohnat hráče soupeře k chybám bylo zásluhou jejich nasazení, píle a soudržnosti. Výsledek byl zcela zasloužený.
Marketingové okénko, spolupráce s fanoušky a srdce týmu
Marketing je důležitou součásti zdravě fungujícího klubu. Fanoušek je srdcem klubu a majitel je ten, který určuje směr. Václav Brabec je srdcem týmu a zároveň ostravskou modlou. Nebýt jeho a spolupráce města je značka Baníku minulostí. Ne každý majitel klubu přichází mezi fanoušky, aby jim řekl, jak moc si váží jejich přízně a my si vážíme toho, že po letech opravdu vidíme Baník mezi špičkou ligy.
Nejlepší možnou reklamou pro fotbal je komunikace mezi klubem a fanoušky, kteří dokážou být více než kritičtí. Fotbal v Ostravě je modlou a kdo fotbal miluje ví, že pokud hráč neodmaká na hřišti maximum, nemá v dresu Baníku Ostrava co dělat.
Podceňovaný tým, dokáže konkurovat pražským „S“ i Plzni
Kašleme teď na výsledky z minulých sezón, soustřeďme se na tu aktuální. Na to, jak se ostravský klub prezentuje. Ať už v oblasti marketingu nebo na hřišti. Jakou touhu vyzařuje mužstvo po tom uspět. A ta výhoda soustředit se jenom na ligu oproti konkurentům z Prahy a Plzně je obrovská. Věřím v to, že ostravská družina dokáže navázat na výkon z Letné a do konce podzimu zvládnout zápasy v domácím prostředí proti Dukle, Karviné, Slavii a Slovácku. Jakýkoliv bodový zisk proti Jablonci a Hradci Králové venku považuji za bonusové body do tabulky pravdy.
Koukal sem na tiki taka a moc se mi to nelíbilo, jak to pojali. Nikde se neřeší a ani nepíše, že byl Baník velice dobře připraven a nebál se hrát aktivně, vysoko presovat, být nalezlý na rozehrávce Sparty. Kdo kromě Slavie takhle zahraje na Letné? S touhle taktikou? Nikdo. Všude se jen řekne no Baník vyhrál, Sparta je v krizi a čus.
Autor textu: Jiří Kakalejčík