Článek
Navíc je propojená se sportovní datovou platformou 24:LIVE, která společně s Žonglem přináší každý týden nejlepší jedenáctku Chance Ligy. Oslovili jsme proto jejího zástupce Michala Krčmáře, aby nám o tomto projektu řekl trochu více. A jak už to tak u nich bývá, pojal to lehce po svém.
Z mezinárodní značky forBET jste se rozhodli udělat ryze českého hráče na poli sportovního sázení fBET. Proč jste se odhodlali k tomuto kroku?
Hele, pojďme si říct na rovinu. Být pátým, šestým nebo dvacátým sedmým hráčem na trhu, kde už jsou zavedený značky, není žádnej med. Proto jsme si řekli, že když už jdeme do ringu s těžkejma vahama, musíme přijít s něčím jiným. Původní forBET měl v Česku takovou… řekněme komplikovanou historii. Místo abychom se snažili zachránit něco, co už stejně nefungovalo, rozhodli jsme se to celý překopat. Takže přišel nové majitel, nový jméno, novej přístup, novej tým – prostě čistej stůl. fBET je teď čistě česká značka. Žádný korporátní kecy nebo překlady z polštiny. Mluvíme česky, myslíme česky a rozumíme českýmu sázkaři. Nechceme být další ‚me too‘ značka – radši budeme trochu drzí a autentičtí, než abychom kopírovali velký hráče, kterých si ovšem #fak vážím.
Mimo značku fBET máte pod sebou i sportovní datovou platformu 24:LIVE, jejíž reklamy mohou fanoušci vidět i na fotbalových stadionech. V čem bude zajímavé právě propojení těchto dvou značek?
To je vlastně #fak DOBREJ příběh! 24:LIVE je pro nás něco jako starší brácha, kterej je možná talentovanější než my. Zatímco my se na českým trhu teprve rozkoukáváme, 24:LIVE už si vybudoval solidní pozici a lidi ho znají. I když ta awareness je mnohem větší v Asii, Africe nebo v USA.
Hele, ruku na srdce – když máš prémiový statistiky pro Premier League nebo českou a slovenskou ligu, který nikde jinde nenajdeš, je to základ pro dobrý sázení. A přesně tohle 24:LIVE nabízí. Navíc jsme celou platformu kompletně zaintegrovali do fBETu, takže všechno najdeš na jednom místě. A když říkám všechno, myslím #fak všechno – třeba i streamy z pralesních lig, který jinde prostě nenajdeš.
A ještě něco prásknu. 24:LIVE má na příští dva roky tak turbulentní plány, že se těším, až se všechny ty cool featury propíšou i do fBETu. A neboj, o každý novince dáme vědět – protože jsme #fak DOBRÁ SÁZKOVKA, ne žádný tajnůstkáři.
No a když vidíš na stadionech reklamy 24:LIVE, tak víš, že jsme součástí fotbalovýho prostředí. Nejsme jen další firma, co se zničehonic objevila a chce vydělat na sázení. Jsme tam, kde se fotbal hraje, kde se o něm mluví a kde se prožívá. A to je přesně ten důvod, proč to celý dává smysl. Fotbal je ještě pořád u nás sport no. 1. Ale máme zálusk i na netradiční nebo menší sporty. Co třeba americkej fotbal? Už jsi někdy dostal tou šiškou do hlavy?
Pro zajímavost – 24:LIVE míří do zahraničí, takže to vypadá, že budeme mít v rodině i velkou mezinárodní hvězdu. Ale to už je jinej příběh… 🙂
V jednom představovacím článku mě třeba zaujala věta: „V době, kdy většina firem automatizuje komunikaci, my stavíme na lidském kontaktu.“ Můžete to popsat na nějakém konkrétním příkladu?
Jasně, pojďme na konkrétní příklad. Všichni známe různý chatboty, voiceboty, coolboty, co ti na každou otázku hodí odpověď ‚Moment, prosím‘ nebo ‚Děkujeme za váš dotaz‘. My jsme si řekli, že to u nás bude jinak. U nás tohle budou psát lidi. 🙂 Ne, vážně…
Když si třeba v neděli večer vsadíš na zápas a potřebuješ něco řešit, nechceš se bavit s robotem. Chceš prostě napsat někomu, kdo tomu rozumí a kdo ti pomůže hned. Proto máme na podpoře lidi, který sami sázej (doufám, že ne u nás) a rozuměj sportu. Když napíšeš, že ti nejde vsadit na klokanův průnik do vápna v padesátý minutě, tak ti support neodpoví ‚Prosím, specifikujte váš problém‘, ale ví, že řešíš sázku na Bohemku :-).
Nebo třeba řešení výplat – u nás to není tak, že by ti automat poslal šablonovou odpověď. Máme konkrétní lidi, který se starají o to, aby prachy dorazily včas a v pořádku. Když něco hapruje, řekneme ti na rovinu co a kdy to bude vyřešený.
Je to možná pracnější způsob, ale #fak DOBREJ SERVIS nemůžeš dělat napůl. A upřímně? Když už nám někdo svěří svoje prachy, tak si zaslouží mluvits člověkem, ne s umělou inteligencí. Čímž se AI nevyhýbáme – já osobně v marketingu využívám GenAI víckrát než si chodím pro kafe.
Hodně zmiňujete, že jste marketingově progresivní. Co v tomto směru můžeme do budoucna očekávat? Chystáte třeba nějaké zajímavé promo akce?
Marketing děláme trochu jinak – v době, kdy všichni řvou ‚KURZY KURZY KURZY‘, my jsme si řekli, že půjdeme vlastní cestou. Jasně, máme taky dobrý kurzy, ale hlavně chceme, aby se u nás lidi bavili. Nechci, aby to znělo jako klišé, ale já prostě do tý komunikace dávám svoji autenticitu. Tak, jak s tebou mluví fBET je stejný, jako se s tebou bavím já osobně u prvního šnyta. Že jo?
Třeba teď rozjíždíme #fak DOBROU kampaň, kde si děláme trochu srandu ze zajetých klišé. Víš, jak všude vidíš ty dokonalý fotbalový momenty s patičkama a nůžkama? My na to jdeme jinak – jsme trochu drzí, občas provokativní, ale hlavně autentický. Nejsme baletky, co by tančily podle not velkých značek :-) . A máme rádi i ten fotbal pro holky (soccer), i ten pro kluky (americkej fotbal).
Co se týče promo akcí, nechci úplně spoilerovat, ale chystáme pár věcí s influencery, který maj k fotbalu a sázení fakt blízko. Žádný umělý spolupráce, ale real content od real lidí. Plus máme v rukávu pár překvapení s geniálními kluky z Match Hype – to jsou takový naše AI videa s kurzy na Premier League.
Ale asi největší pecka je spojení s 24:LIVE – díky tomu budeme moct nabídnout prémiový statistiky a streamy, který jinde nenajdeš. A to není jen nějaký marketingový blábol – tohle fakt pomůže každýmu, kdo to se sázením myslí vážně. Víš třeba o tom, že zásadním faktorem u mnoha sportů je počasí? U nás je předpověď součástí betting widgetů.
Každopádně všechno postupně. Jsme na trhu noví a víme, že si důvěru musíme zasloužit. Radši uděláme míň věcí pořádně, než abychom stříleli od boku.
Jakým směrem se podle vás celkově může v následujících letech vyvíjet sportovní sázení? Bude spíše na ústupu nebo naopak na vzestupu?
Sázení je a vždycky bude součástí sportu – to je prostě fakt. Ale mění se způsob, jak lidi sázej. Už to není jenom o tom zajít v sobotu do kamenný pobočky a vsadit si na fotbal.
Dnešní sázkaři chtějí všechno hned a v mobilu. Chtějí live sázky přímo během zápasu, chtějí streamovat i pralesní ligy, chtějí mít po ruce všechny statistiky. A my si myslíme, že tohle je budoucnost – kombinace technologií, dat a zábavy.
Proto taky hodně sázíme (pun intended) na spojení fBETu s 24:LIVE. Když máš po ruce kvalitní data a můžeš si zápas rovnou streamovat, děláš lepší rozhodnutí. A o tom sázení je – ne o slepým tipování, ale o tom udělat informovanou sázku. Prostě pokud nechceš propálit tisíce na tiketech, rozhoduj se na základě dat a ne na základě emocí po pátým pivu. K tomu jsou tady naše platformy. Co se týče českýho trhu, je dost nabouchanej.
Co se týče českýho trhu, je tady dost nabouchanej. Co si budem… Máme tu silný hráče jako Tipáč, Fortuna, SazkaBet nebo Betano, který dělaj #fak dobrou práci. Dost kluků tam znám a musím říct, že se přátelsky inspirujeme. My se snažíme přinést něco novýho (ježiš, zase jsem to řekl) 🙂 – třeba právě v tom propojení dat, statistik a sázení nebo v cool komunikaci.
Takže jestli bude sázení na vzestupu? Určitě jo, ale bude čím dál sofistikovanější. Už to nebude jenom o tom trefit výsledek nebo díru v trenkách mezi nohama, ale o celkovým zážitku. A my chceme být u toho, když se česká sázková scéna posouvá tímhle směrem. Jako bude to boj, ale já se nebojím.
Jak to vlastně bude nadále se značkou 24:LIVE? Momentálně patříte mezi hlavní partnery fotbalového klubu FK Jablonec. Budete v tomto směru pokračovat i nadále?
24:LIVE má našlápnuto na #fak zajímavou jízdu. Mám za sebou několik globálních projektů a zkušeností ze světa sportovního marketingu, a proto jsem pro 24:LIVE nastavil hodně ambiciózní plán. A když něčemu věřím, má to hlavu a patu – tady vidím #fak obrovský potenciál.
Co se týče Jablonce, byla to s Mírou super spolupráce, ale teď se s 24:LIVE díváme spíš do světa. Nejde jen o B2B, ale chystáme i pořádnej B2C nářez. Víc zatím nemůžu prozradit, ale bude to stát za to.
Co se týče sportovního sponzoringu, s fBET se do toho určitě výhledově pustíme, ale po svým. Hele, dneska už není cool mít jen logo na dresu – to je tak 2010. Chceme dělat věci, který dávaj fanouškům reálnou přidanou hodnotu. V roce 2025 musíš nabídnout víc – já mám tu vizi, jak dělat efektivní sportovní sponzoring důsledně zpracovanou.
Máme v hlavě pár #fak DOBREJCH nápadů, jak spojit fBET se sportem tak, aby to fanoušky fakt bavilo. Ale zatím si to nechám pro sebe, ať to má grády, až s tím vylezeme ven 🙂
Co vůbec vy a fotbal? Jste ve vaší společnosti celkově fandy tohoto sportu?
Sport je u nás v DNA týmu – bez toho by to ani nešlo. V kanclu máme partu fakt sportovních nadšenců, každej má svůj oblíbenej klub nebo sport, takže když přijde na analýzu zápasů, jsou to docela živý diskuze 🙂
Já osobně jsem původně hokejovej brankář, takže mám k hokeji asi nejblíž. Liberec je moje srdcovka – jak ve fotbale, tak v hokeji. Ale největší láska je švédská SHL, konkrétně HV71. Není to náhoda, hrával jsem a žil ve Švédsku, takže když jde o sázky, tady se cejtím jako ryba ve vodě.
No a od začátku roku jsem se vrhnul na americkej fotbal jako aktivní hráč. Je to naprostej masakr, ale šíleně mě to chytlo. V NHL fandím Islanders – to je taková moje srdcovka kvůli Tommy Söderströmovi, kterej byl můj brankářskej idol z devadesátek. Btw kdybyste někdo našel na půdě jeho kartičku, kterou ještě nemám, dejte mi vědět, jo? 🙂 Nedávno jsem s ním byl v Praze na večeři, což byl moment, kterej si budu #fak dlouho pamatovat.
Co se týče fotbalu, Real Madrid je jasná volba, ale z českýho fotbalu mě marketingově nejvíc baví přístup Sparty a Slavie. A pak musím zmínit „silikon vely“ Viagem Ústí – to je tak unikátní content, že jim nejde nefandit. Inspiruji se hlavně večer před spaním, nenápadně pod peřinou. 🙂
Takže jo, jsme sportovní nadšenci. A myslím, že právě proto dokážeme dělat sázení jinak – protože tomu #fak rozumíme a žijeme tím.
Jaké jsou dlouhodobé cíle a sny vaší nové sázkové kanceláře?
Hele, řeknu to na rovinu – cíle máme dva. První je dostat se na takový čísla, abychom si mohli dovolit aspoň polívku k obědu :-). A druhej je, abychom na tu polívku mohli pozvat i naše nejvěrnější hráče.
Je to trochu s nadsázkou, ale realita je taková – můžeme mít sebekrásnější komunikaci a sebevětší sny, ale na konci dne se business měří v číslech. A my nejsme naivní – víme, že konkurovat zavedeným značkám je jako boxovat s těžkou vahou, když máš ještě juniorskou váhu a navíc ti chybí noha.
Ale máme plán. Chceme dělat věci po svým, hledat a nabízet něco, co tu ještě není, a hlavně – bejt #fak DOBRÁ SÁZKOVKA pro lidi, který chtěj víc než jen odklikat tiket. Jsme mladý (ty jo, to si v mým věku fandím) (smích), drzý, ale zároveň víme, že důvěra se buduje postupně.
Takže jestli chcete vidět, jak může vypadat sázkovka, co nemá strach dělat věci jinak, dejte nám šanci. A kdo ví – třeba se brzy potkáme na tý polívce :-). Třeba s Žonglem už ji máme naplánovanou. Zatím v Armádě spásy, ale to se podá. 🙂
P.S.: A kdybyste chtěli vědět, jakou polívku vaříme teď, mrkněte na fBET.cz – máme tam pár #fak DOBREJCH akcí!
Autor textu: Lukáš Loužecký