Hlavní obsah
Sport

Sešívaný Michal: Aby nás to na konci nemrzelo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Celou neděli jsem čekal, až mě přejde naštvání ze soboty. Je středa a co myslíte? Furt to mám v hlavě. Tohle byl přesně jeden z těch zápasů, které musí tým pomýšlející na mistrovský titul vyhrávat.

Článek

Jenže v sobotu se to nepovedlo a já mám strach, že to bude v konečném účtování Slavii strašně bolet.

Pro Olayinku nemám pochopení

Hodně se řeší Peter Olayinka a já jsem na něj giganticky naštvaný. Odehrál výborné utkání a vybouchnout může každý, ostatně já sám za podobné věci nějakou tu červenou kartu posbíral. Nutno podotknout, že za to neberu milion měsíčně, ale jsme jenom lidi. Mnohem více mě vytočila jiná věc. Co mělo znamenat to simulování před jeho úderem hlavou? Faul to možná byl, ale oni chodí s Davidem Douděrou na nějaké speciální kursy, jak dělat mrtvého po banálním kontaktu? Liberecký hráč mu za jeho herecký výkon nadával zcela oprávněně a je úplně jedno, co mu řekl. On si o to svým válením řekl. Chápu, v Srbsku se mu to bude hodit. Svůj výkon tím však zbytečně devalvoval a jeho reakce stála sešívané nakonec body.

Stoperům to nešlo

Pan Trpišovský v utkání neviděl slabší výkony, já tedy ano. Vůbec se mi tentokrát po delší době nelíbila hra obou stoperů. Když už to vypadalo, že na tomto postu slávisti problém nemají, tak přijde tohle. Oba si sice velmi slušně počínali v rozehrávce. Nicméně tolik propadnutí při předskakování jsem u nich už dlouho neviděl. Ogbu pak se žlutou na půlce hřiště hrabal rukama po soupeři. Nevím, jestli mu na to na tréninku poradil Aiham, ale je to taktická šílenost. Je to k nevíře, když už se jednou povede venkovní utkání směrem dopředu, tak to neklape na druhé straně hřiště.

Paták si nejspíše spletl ligový zápas s prvním májem

Zápas nabídl také hodně kontroverzních momentů ze strany sudích. Rozhodčí Slavii zápas neprohráli, nicméně tak rychle jako pomezní zvedl praporek při centru Ševčíka, nehajlovali ani lidé v nacistickém Německu, když spatřili Hitlera. Nejhorší na tom je, že dle dostupných záběrů míč za brankovou lajnou nebyl. Vzít takhle Standovi asistenci, to zaslouží trest nejvyšší… jaký disciplinární řády umožňují. Každopádně v komisi rozhodčích jsou samí alibisti a vše samozřejmě přikryli. Ještě víc mě však štve, jak jsou hráči v sešívaném na muže v černém hodní. Nikdo neříká, že jim musí nepříčetně nadávat. Ale často i situace, kdy je tým poškozen, řeší jeden dva hráči. A tady nejde jen o rozhodčí, ale celkově o touhu se na hřišti rvát. Když člověk vidí v dresu soupeře Červa, jak bojuje o každý míč, trhá mu to srdce.

Neuvěřitelně laciný gól

Dostat gól v nastaveném čase jednoduchým nákopem přes střed obrany? To jako fakt? Jen těžko říct, čí to byla chyba, ale řekl bych, že celá obrana si jako komplex počínala mimořádně nešťastně. Oscar zůstal dva metry za stopery. Jurásek s Holešem vystupovali, což je sice fajn, ale hrát takhle na riziko v nastaveném čase? Tam takový míč musí někdo odvalit hlavou. A Ogbu to pak jen završil. Prostě všechno špatně. Hlavně nechápu, proč si tým v takové situaci počíná tak riskantně?

Nesmyslný hromosvod Standa

Hromosvodem některých fandů se stal po utkání můj oblíbenec Standa Tecl. To asi on může dle některých za to, že tým dvakrát inkasoval. Přitom tentokrát byl jeho výkon v pohodě a nebýt mylného odmávání míče v zámezí, mohl mít i asistenci. Herně byl podle mého dokonce lepší než mnohými obdivovaný van Buren.

Kam se poděli Brazilci?

Předzápasové zprávy hovořily jasně. Absentují Provod a Hovorka. Za béčko šel Pech. Ale kam se poděli Brazilci? Skoro to vypadá, že byli úplně odstaveni a dalo by se to pochopit. Nevím, jaký je jejich přístup k tréninku, ale v zápasech je to tristní. Ačkoliv? Eduardo dělá taktické šílenosti, ale pravý bek není tak takticky náročný post a on umí zahrát i tam. Možná bych jej úplně neodepisoval. Masopust zahrál sice dobře, ale na devadesát minut to není. Navíc Santos by se náramně hodil ve vzduchu.

Statická hra bez střel

Co mi na hře Slavie dlouhodobě chybí, jsou nebezpečné centry do vápna. Ani bych neřekl, že míče, které tam hráči posílají, jsou špatné. Nicméně většina těch centrů přichází po dlouhém obléhání obrany a míří na statické hráče proti připravené obraně soupeřům. Kvalitní centry po křídelních nábězích do nepřipravené obrany jsou spíše výjimkou. U prvního gólu Liberce jsem si pro změnu říkal, že mají z neuvěřitelnou kliku. Jenže když to vezmu kolem a kolem, kolikrát takové štěstí bude mít Slavia, když hráči místo střely zvolí jen přihrávku do křídla?

Z celkového hlediska jsem alespoň rád, že se konečně dává dohromady nějaká osa týmu. Konečně funguje střed zálohy a výborně to jde Lingrovi. Zde moc nechápu kritiku kolegy Eduarda Noska. Naopak si myslím, že Lingr se narodil právě pro pozici podhrotového hráče a všude jinde je poloviční. Ševčík, Zafeiris, Oscar i Hromady jsou schopni postihnout tak velký prostor, že je potřeba právě hráč Lingrovy nátury, který se bude více natahovat k hrotovému útočníkovi. Otázkou je, do jaké míry bude bolet absence Olayinky, který se rozehrál ke špičkovým výkonům. Jisté je však jedno, žádné podobné výpadky už si hráči dovolit nemohou, jinak bude zle nedobře.

Pokud vás zajímají podobné články, navštivte Magazín Žongl.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz