Článek
Rada hlavního města Prahy v pondělí schválila dodatek k dosavadní nájemní smlouvě, který klokanům zajistí setrvání v jejich ikonickém působišti na dalších 60 let. Jednalo se přitom o hlavní podmínku majitele, aby se na vlastní náklady pustil do rekonstrukce stadionu. Ten se totiž nachází právě v majetku města.
Klokani se dočkali. Rada města konečně rozhodla!
Majitel klubu Dariusz Jakubowicz avizoval už na předsezónní tiskové konferenci, že se čeká právě na schválení aktualizované nájemní smlouvy. Ďolíček je v majetku pražského magistrátu. A klub samozřejmě nechtěl investovat do projektu bez jistoty setrvání. Jakubowicz zároveň vysvětlil, že model, kdy Bohemians realizují přestavbu z vlastních zdrojů a na stadionu budou působit v dlouhodobém nájmu za přijatelnou výši, je pro klub ideálním řešením. Role vlastníka by nedávala ekonomický smysl.
Na zmíněné tiskovce bylo řečeno, že rozhodnutí rady hlavního města pozdržely letní prázdniny a vše by se mělo řešit na zasedání v září. Tento bod ale odsunuly jiné záležitosti. Například kauza Dopravního podniku. Samotný dodatek k nájemní smlouvě, který už byl předjednán a připraven, tak přišel na řadu až toto pondělí. A rada ho schválila jednomyslně všemi jedenácti hlasy.
V ĎOLÍČKU ZŮSTANEM!!! 💚 Rada HMP dnes schválila smlouvu na 60 let, Bohemka může začít stavět 🏗https://t.co/OVxIUPJDMc
— Bohemians Praha 1905 (@bohemians1905) November 18, 2024
„Chtěl bych za všechny Klokany ze srdce poděkovat hlavnímu městu Praze, majiteli stadionu, které tímto krokem dalo najevo, že historie a tradice Bohemians jsou zároveň neoddělitelnou součástí historie Prahy,“ cituje Jakubowicze klubový web. „Jak jsem avizoval, jsme připraveni se do úprav Ďolíčku pustit na vlastní pěst a vlastními prostředky. Díky dodatku nájemní smlouvy máme nyní konečně opravdu zelenou a můžeme začít pracovat,“ dodal majitel a předseda představenstva Bohemians Praha 1905.
Co bude následovat? Veřejnost by se měla vše podstatné dozvědět ještě v tomto roce
Vedení Bohemians tak má úspěšně za sebou politiku a konečně může začít opravdu pracovat na přestavbě. Nyní se budou muset sehnat potřebná povolení a také dopracovat projekt. „Jako nájemce můžeme už s úřady a podniky jednat napřímo, což by mělo celý projekt velmi výrazným způsobem urychlit. Zjednodušeně se dá říci, že se konečně můžeme pustit do vybudování nového Ďolíčku,“ vysvětlil Jakubowicz.
Klub také nastínil, že na podrobnější informace k Ďolíčku se mohou fanoušci těšit ještě v tomto roce. Velkou část prací chtějí zelenobílí uskutečnit takzvaně za chodu stadionu. Nejprve by tak měla přijít na řadu tribuna „pod hodinami.“ Místo ní by na volném místě za bránou u tramvaje zatím vyrostla provizorní montovaná konstrukce, kam by se dočasně přesunul kotel. V rámci rekonstrukce by pak zde pravděpodobně měla vzniknout už standardní tribuna. Ta by po dokončení projektu sloužila jako sektor pro hostující příznivce.
Komplikace s úřady
Právě v bodě montované tribuny, a obecně stavby čehokoliv u tramvaje, se však narazilo na problémy s úřady. Již v minulosti se totiž ozvaly Pražské vodovody a kanalizace s tím, že v místě se nachází několik set let stará stoka a momentálně zde není možné nic stavět. Jednání s městem o zapůjčení konstrukce, která v minulosti sloužila na stadionu Viktorie Žižkov, rovněž neprobíhalo podle představ. I tady se tak Bohemians pravděpodobně vydají vlastní cestou (zakoupení, pronájem od externího dodavatele…). Majitel Jakubowicz už naznačil, že to bude pravděpodobně rychlejší řešení než jednat s magistrátem.
Praha by mohla mít do deseti let tři moderní stadiony
Praha by mohla být nejpozději v roce 2035 skutečně fotbalovým městem. Kromě Bohemians totiž představily své projekty také obě „S“. Sparta hodlá vybudovat zbrusu nový stadion na Strahově s kapacitou kolem 35 000 diváků. Také Slavia potvrdila již dříve avizované záměry na rozšíření Edenu. Její současný stánek byl architektonicky koncipován tak, aby se dal ještě dostavět a po dokončení by se do něj mělo vejít až 32 000 lidí.
Pokud by vše klaplo, byla by to pro celý český fotbal skvělá zpráva. Právě moderní infrastruktura a komfort pro fanoušky je totiž něco, co mohou kluby skvěle využít i marketingově!
Autor článku: Martin Augustin